تفاوت میزهای کارمندی و کارشناسی در چیست؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

اهمیت مبلمان و دکوراسیون اداری بر همگان آشکار است. کارکانان وقت زیادی را در محیط اداری می ‌گذرانند و به همین دلیل در چیدمان این فضاها اصول استاندارد باید در نظر گرفته شود. با استفاده از طراحی می ‌توانید محیط را از یکنواختی خارج کنید و کارایی کارکنان را با ایجاد حس آرامش و امنیت بالا ببرید.
میز اداری از عناصر اصلی مبلمان اداری است که افراد مدام با آن ها سر و کار دارند و براساس جنس، طرح و امکاناتشان از کاربردهای متنوعی برخوردارند. نامتناسب و غیراستاندارد بودن میزها موجب آسیب ‌های جدی برای کارکنان می ‌شود و راندمان آن ها در طولانی ‌مدت پایین خواهد آمد.
اهمیت به کارکنان در محیط اداری از رموز موفقیتی است که کمتر مدیر و کارفرمایی به آن توجه می ‌کند. اینکه برای هر فرد با توجه به نیاز و حرفه ‌اش برای او میز تهیه شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً میز یک مهندس معمار با یک برنامه ‌نویس باید تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. با کمی تحقیق و مشورت با متخصصان این حوزه می ‌توانید میز مناسب خود را انتخاب کنید. می ‌توانید برای داشتن انتخاب درست در این زمینه با گروه صنعتی آفن تماس بگیرید. در ادامه درباره تفاوت های میز کارمندی و میز کارشناسی توضیحاتی آورده شده است.

مهم ترین تفاوت های میز کارمندی با میز کارشناسی مهم ترین تفاوت های میز کارمندی با میز کارشناسی

بررسی ویژگی های میز کارمندی

میزهای کارمندی به دلیل اینکه تعداد این افراد در فضاهای اداری بیشتر از بقیه است، از تنوع بیشتری نیز برخوردار هستند و مطابق با هر سلیقه و با داشتن هر هزینه‌ای می ‌توانید میز دلخواه خود را انتخاب نمایید. اندازه میز کارمندی با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته می ‌شود. میزی بزرگ در یک فضای کوچک به بهانه اینکه کارمند استفاده‌ کننده از آن وسایل زیادی دارد، به زیبایی محیط صدمه می‌ زند و بهتر است با استفاده از کشوها و کمدها این مسئله را جبران کنید. میزهای کارمندی فضا و حریم کارکنان را از همدیگر مجزا می‌ کند. میزهای کارمندی می‌ توانند شکل و شمایل میزهای مدیریت را داشته باشند، ولی از آن ها کوچک ‌تر هستند.
علاوه بر راحتی و القای حس آرامش باید زیبا و هماهنگ با محیط باشند. این میزها از مواد اولیه گوناگونی با توجه به سلیقه سفارش‌ دهنده ساخته می‌ شوند. بهتر است میز خیلی سنگین نباشد تا جابه‌ جایی آن ها راحت باشد. در عین حال، بادوام هم باشد و بتواند فشار وارده از وسایل را تحمل کند. سازندگان در ساخت آن ها باید اصول مهندسی و ارگونومی را در نظر داشته باشند.
خیلی از کارکنان علاوه بر سطح میز نیاز به فضاهای دیگر مانند کشو هم دارند که بتوانند اسناد و مدارک خود را در آنجا نگهداری کنند و در صورت لزوم از دسترس دیگران دور نگه دارند و قفل کنند. داشتن جای کیس و گاهی کیبورد در میز کاربردی خواهد بود.

ویژگی های میز کارمندی ویژگی های میز کارمندی

بررسی ویژگی های میز کارشناسی

میزهای کارشناسی نیز که در محیط‌ های اداری استفاده می ‌شوند، دارای ویژگی‌ هایی هستند که مجموع آن ها راحتی کارمندان را فراهم می‌ کنند. ارتفاع استاندارد این میزها 75 تا 85 سانتی‌‌متر است. یکی از خصوصیات آن این است که پایه‌ های آن قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشند تا هر کارمند بتواند با توجه به شرایط خود آن را تنظیم کند. طول این نوع میزها بین 90 تا 250 سانتی ‌‌متر است که بسته به کارایی آن قابل تغییر است. اندازه طول میز دست‌کم 1200 میلی‌ متر و عرض آن هم باید 800 میلی ‌متر در نظر گرفته شود. طول 1600 میلی‌ متر و عرض 800 میلی ‌متر نیز برای این میزها استفاده می ‌شود.
شرکت مبلمان اداری آفن با در نظر داشتن اصول ارگونومی میزهای اداری را طراحی و ساخته است و به ساعت کار طولانی که قرار است کارمندان از آن ها استفاده کنند، توجه شده است. این میزها به وسیله دستگاه های برش خیلی دقیق و با ظرافت برش می‌ خورند و لبه ‌های آن ها با نوار پی وی سی 2 میلی‌متری عایق می ‌شود. اگر حساسیت بیشتری در انتخاب میز دارید، می ‌توانید سراغ میزهای کارشناسی بروید تا بهترین انتخاب را در خرید مبلمان اداری داشته باشید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها