چه نوع مبلمان اداری برای بانک ها مناسب است؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مبلمان اداری هر واحد اقتصادی با توجه به ویژگی های همان کسب و کار طراحی و اجرا می شود. مثلا اگر شرکتی ارباب رجوع زیادی دارد اتاق انتظار یا لابی آن دارای مبلمان خاصی است و می تواند افراد را برای مدت زمان خاصی با آسایش در انتظار ملاقات قرار دهد. در مورد بعضی از شرکت ها که ارباب رجوع به صورت فیزیکی مراجعه نمی کند نوع طراحی و چیدمان متفاوت می شود.

بانک ها نیز برای طراحی مبلمان اداری خود داستانی متفاوت دارند. در این مکان های اداری که قرار است ارباب رجوع با کارمند و مدیر ارتباط مستقیمی داشته باشد و به احتمال قوی نیز مدت زمانی را باید به انتظار بنشیند، طراحی مبلمان شکل متفاوتی پیدا می کند. این طراحی علاوه بر این باید راحتی کارمند و اپراتور را تامین کند و باید برای راحتی مشتریان در زمانی که در بانک حضور دارند نیز چاره ای بیاندیشد. کسانی که در زمینه کار طراحی داخلی و ساخت و اجرای مبلمان اداری دستی بر آتش دارند همیشه راهکار ها و شیوه های خوبی را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند.

مبلمان مناسب در یک فضا تبعات و آثار مثبت زیادی به همراه دارد؛ این آثار مستقیما با روح و ذهن افرادی که به محیط رفت و آمد دارند و در آن به کار مشغول هستند سروکار دارد. رنگ ها و نور به کار برده شده در طراحی داخلی یک محیط اداری و کاری نیز اثرات شگرفی دارد، استفاده از این المان ها نیز قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند.

مبلمان اداری برای بانک ها

از چگونه مبلمانی برای طراحی داخلی بانک بهره بگیریم؟

مبلمان داخلی بانک های مختلف با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. گاهی حتی شعب مختلف یک بانک در شهرهای مختلف هم المان های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. این المان ها گاهی بر اساس شرایط محیطی و فرهنگی هر منطقه تعیین می شوند و دستان طراح داخلی نیز گاهی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین طرح باز گذاشته می شود.

انتخاب این که از چه نوع مبلمان و با چه متریالی در چه رنگی برای طراحی داخلی بانک استفاده شود بر عهده مدیریان تصمیم گیرنده است. اما باید بدانید که مقاومت متریال و کیفیت بالای آن ها باید در فرآیند طراحی، ساخت و اجرا در نظر گرفته شود. گاهی اوقات لوگوی بانک نیز در انتخاب این رنگ ها دخیل است، بدین ترتیب که طراح با استفاده از المان ها و رنگ های موجود در لوگو اقدام به طراحی مبلمان خاص و مناسب برای شعبه بانک می کند.

بهره گیری از المان های زیبا کننده محیط ادارات مانند پارتیشن های زیبا و شیشه ای به همراه یک سیستم فایلینگ اداری می تواند تاثیرات مثبتی بر مشتریان و کارمندان بگذارد، از این رو استفاده از این مولفه ها در طراحی بانک بسیار رایج است.

باید در هر شعبه بانک علاوه بر میز و صندلی های کارمندان و صندلی های انتظار مشتریان، فضاهایی را برای برگزاری جلسات، اتاق مدیر و معاون در نظر گرفت و با توجه به مولفه هایی که ذکر شد مبلمان اداری مناسب که اعم از میز، صندلی، کمد، قفسه و سیستم فایلینگ هست را در آن ها تعبیه کرد.

مبلمان اداری در بانک باید دو منظوره باشد، این تجهیزات باید علاوه بر تامین آسایش و راحتی کارمندان و مشتریان بانک، فضای ایمنی را جهت نگهداری اسناد و مدارک مالی بانک فراهم نماید. تامین امنیت در قفسه ها، سیستم فایلینگ و کمدهای بانک به قدری حائز اهمیت است که باید آن را در اولویت پروسه طراحی و ساخت مبلمان اداری برای بانک ها در نظر گرفت.

شرکت مبلمان اداری آفن با سال ها تجربه مفید در زمینه طراحی، ساخت واجرای مبلمان اداری بانک ها، پروژه های موفق زیادی را با برند های معتبر بانکداری در ایران به انجام رسانده است. این مجموعه که در صنعت مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی شناخته می شود با تکیه بر کارشناسان کارآزموده و خلاق خود بهترین و ایمن ترین طراحی داخلی و مبلمان اداری را برای بانک ها ارائه می کند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها