ویژگی های یک میز کنفرانس خوب

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

بررسی مهم ترین ویژگی ها برای خرید میز کنفرانس استاندارد

میز کنفرانس به عنوان یکی از لوازم و وسایل ضروری برای هر اداره، ارگان یا شرکت به شمار می رود که برای برگزاری همایش‎‌‌ های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسات گروهی مورد استفاده قرار می ‎گیرد. حتی شرکت‎‌‌ ها و موسسات کوچک نیز بی ‌نیاز از میز کنفرانس نخواهند بود و وجود یک میز کنفرانس کوچک برای آن ‌‌‌ها ضرورت دارد. میز کنفرانس ‎‌‌ها نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت در اشکال و طرح ‎‌‌های متنوعی عرضه می‎ شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیشه ای، آلومینیومی و ترکیبی می ‎باشند. رنگ ‎‌‌هایی که برای میز کنفرانس استفاده می ‎شود شامل رنگ ‎‌‌های ونگه، ما‌‌هاگونی و فندقی بوده که بر اساس سلیقه مشتریان انتخاب می شوند.

دلایل اهمیت خرید میز و صندلی کنفرانس

میز کنفرانس، همان طور که از نام آن پیدا است، میزی است اداری که در فضایی مشخص به منظور انجام امور اداری از قبیل مشورت، جلسات کاری، مذاکرات قرار دادی و گپ و گفت های کاری قرار می گیرد و برای انجام امور روزانه از آن استفاده میشود. صندلی کنفرانس نیز همواره مهم ترین مکمل میز کنفرانس محسوب می شود و بایستی علاوه بر حفظ اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی همگونی با میز، حس راحتی و آرامش را به حاضرین در جلسه انتقال دهد. در این مقاله ویژگی های میز و صندلی کنفرانس خوب و مناسب را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر شما در بازار به دنبال یک میز کنفرانس هستید، باید بدانید که هر یک از میزهای کنفرانس دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلف هستند، به عبارتی بسته به نیاز های کاری و حرفه ای شما می توانند متفاوت باشند.
آنچه که از اسم آن مشخص است، چنین میزی برای کنفرانس، مذاکره و گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یکی از قسمت های مهم هر شرکت و اداره است، به آن دلیل که در آن استراتژی ها، برنامه ها و محلی برای هم فکری و خلق ایده ها می باشد، پس نوع طراحی و فضا سازی در آن به مراتب از بخش های دیگر مهم تر جلوه می کند.
در اتاق های مذاکره، میز کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در واقع از نوع طراحی و رنگ گرفته تا نقش کاربردی آن در ارتباط انسان و محیط کاری، میز کنفرانس اولین آیتم برای برقرای یک ارتباط دو طرفه یا چند طرفه در تهاملی سازگار با دیگران است، پس در این بین دانستن ویژگی های یک میز کنفرانس مناسب می تواند راه گشا باشد.
یک ویژگی مهم میز کنفرانس بسته به نوع و میزان حجم کار می باشد، یعنی برای شرکت های کوچک که کار خود را تازه شروع کرده اند و یا شرکت های بزرگ با قدمت زیاد و ساز و کارهای زیادشان، می توان متناسب با میزان کار میز کنفرانس مختلف در ابعاد و تعداد نفرات بسته به فضای اتاق تهیه کرد.
عامل دیگر به نقشه اتاق کنفرانس مربوط می شود که در نتیجه می توان میز کنفرانس مربعی، بیضی و یا دایره ای انتخاب کرد. از عوامل دیگر می توان به جنس اعم از چوبی، فلزی و با شیشه ای اشاره کرد، همچنین نوع کاربری میز کنفرانس به این معنا که امکان پذیرایی از مهمانان داشته باشد یا خیر و آیا فضای اتاق قابلیت پخش تصویر و فیلم را هم دارد، که بر این اساس نوع کاربری میز هم تغییر می کند. قابلیت های یک میز کنفرانس از قبیل، رنگ، کیفیت و مدرن بودن می تواند یک ارتباط ساده و در عین حال موثر بین افراد مذاکره کننده ایجاد کند.

کاربرد های میز کنفرانس

برگزاری همایش ‎‌‌ها و جلسات
جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت
انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت ‌‌‌ها

اندازه ومدل های میز کنفرانس

اگر چه میزهای کنفرانس‎‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته می‎ شوند اما ارتفاع استاندارد برای آن ‌‌‌ها 75 سانتیمتر در نظر گرفته شده است.
طول میز کنفرانس بین 2 متر تا چندین متر است که براساس ظرفیت و تعداد مدعوین جلسات طراحی می ‎شود.
به منظور جلوگیری از خمش ناخواسته در طول میز کنفرانس، بکارگیری تکنیک‎‌‌ های خاص الزامی می ‎باشد.
رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب می‎شود باید متناسب با میزان نور دهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدین معنا که در مکان ‌‌‌هایی که نور طبیعی وجود دارد، می ‎توان از میز کنفرانس را با رنگ ‎‌‌های تیره سفارش داد. در عین حال نباید رنگ سالن کنفرانس را از نظر دور داشت. زمانی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید متضاد با آن و از میان رنگ ‎‌‌های روشن انتخاب گردد.
در هنگام برگزاری جلسات و کنفرانس‎‌‌ ها، پذیرایی یکی از موارد ضروری می ‎باشد. لذا میز کنفرانس باید به گونه‌ ای طراحی شود که امکان پذیرایی برای مهمانان و مدعوین فراهم گردد. اگر میز کنفرانس دارای دو قسمت پلکانی باشد، امکان پذیرایی را فراهم می سازد.

ویژگی های صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس نیز مهم ترین مکمل برای یک میز کنفرانس خوب است و از مهم ترین فاکتورهای یک اتاق جلسه مناسب محسوب می شود. این صندلی ها باید به گونه ای طراحی شوند که فرد به هیچ عنوان در جلسه احساس خواب آلودگی نکند و به قدری خشک باشد که فرد نخواهد بیش تر از یک ساعت روی آن بنشیند. همچنین طراحی دسته های آن بایستی به گونه ای باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر آن حس خوبی پیدا کنند. نوع چرم بکار رفته در این صندلی ها نیز بایستی بصورتی باشد که موجب تعریق نشود. هچنین سفتی فوم استفاده شده در کف صندلی باید به اندازه ای باشد که ماهیچه های افراد را دچار خستگی و گرفتگی ننماید و خستگی را از تنشان دور نگه دارد.
شرکت مبلمان اداری آفن با تولید بهترین نوع مبلمان اداری برای شرکت ها و کارمندان با در نظر گرفتن سلامتی آن ها اقدام به طراحی و تولید مبلمان های اداری کرده است.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها