کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

آشپزخانه به عنوان قلب خانه اهمیت زیادی در طراحی داخلی دارد. انتخاب متریال مناسب فضای آشپزخانه قبل از هر قدم دیگری صورت می گیرد و نکته بعدی که در انتخاب متریال و مبلمان دکوراسیون آشپزخانه به ذهن می رسد، امروزه کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های ام دی اف توانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند.

کابینت های ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شوند و به همین علت است که این مدل کابینت ها از لحاظ رنگ و طرح تنوع زیادی دارند. از جمله انواع گونه های خاص تر کابینت های MDF می توان به کابینت های گلاس و کابینت ممبران اشاره کرد که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. ما در این مطلب به توضیحاتی در خصوص رنگ مناسب ام دی اف برای کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت.

تأثیر تیرگی و روشنی رنگ

رنگ های روشن غالب تر از رنگ های تیره به نظر می رسند زیرا رنگ های روشن نور را بازتاب داده و درخشان به نظر می رسند و همین امر موجب جلب توجه بیشتر می شود. این قاعده را می توان در رنگ آمیزی و انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه برای بیشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار ،برد. اگر فضایی دارای مقادیر متوسطی از رنگ تیره و مقادیر اندکی رنگ روشن باشد چشم به فضای روشن تر جلب می شود. بنابراین مهم است که برای جلب توجه از رنگ قوی با نور زیاد استفاده شود.

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سینک ظرف شویی و اجاق گاز و نیز رنگ کف ها و سایر دیوارها بسیاربه چشم می آید. بنابراین با استفاده جسورانه از رنگ های روشن که جذاب، شاد، پر هیجان و گرم اند و نیز قابلیت ایجاد سرزندگی و طراوت بخشی دارند؛ می توان آشپزخانه خود را متمایز کرد.

رنگ در آشپزخانه های مدرن

در معماری مدرن خطوط متقاطع، سطوح و احجام تجریدی ترند. گاهی فرم ها چندان مرتب نیستند و ممکن است با نظم کمتری به وجود آمده باشند. از این نظر رنگ می تواند بر کیفیت به هم پیوسته این فضا و سطوح آنها تأکید کند.اگر در فضای آشپزخانه عناصری مجزا دارید سعی کنید هر حجم یا سطح را با رنگی متفاوت و ضعیف از هم جدا کنید. چنین کاری جلوه ای منطقی به فضا می دهد و بدون رنگ این فضاها تهی به نظر می رسند. اغلب اوقات به کارگیری اندکی رنگ در این گونه فضاها بیشترین تأثیر را دارند. هر رنگی باید به طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

کابینت آشپزخانه: رنگ کرم با تنالیته زرد

استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را بیشتر می کند.

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکی، رنگ توس

زمانی که از رنگ قهوه ای روشن یا خاکی برای کابینت ام دی اف آشپزخانه خود استفاده می کنید، فضای شما بزرگتر و حتی روشن تر به نظر می رسد. بهتر است وسایل آشپزخانه با کابینت ام دی اف قهوه ای روشن را به رنگ استیل و نقره ای انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه: ترکیب کرم و قهوه ای

همانطور که می دانید طیف رنگ قهوه ای برای آشپزخانه دارای محدوده وسیعی است. گاهی انتخاب رنگ مورد نظر و ایده آل برای فضا مشکل بوده و حتی می تواند تردید ایجاد کند. گروه صنایع چوب رز پیشنهاد می کند در این مواقع از ترکیب رنگ های قهوه ای برای کابینت ام دی اف آشپزخانه استفاده کنید. رویه هایی از سنگ های کرم یا قهوه ای روشن با بدنه کابینت ام دی اف قهوه ای تیره به حس زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می افزاید.

ترکیب های سه رنگی

ترکیب های سه رنگی که رنگ های اصلی قرمز، زرد و آبی بیشترین آن را تشکیل می دهند می توانند طرح های مطبوع و خوبی را به وجود آورند که فضای آشپزخانه را پر انرژی و گرم نشان می دهد.
رنگ های اصلی کیفیت گرافیکی مجذوب کننده ای به عناصر فضا می بخشد. رنگهای زرد، قرمز، فضای یک آشپزخانه سرد و دلگیر را گرم و جذاب می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه انرژی می دهد. برای ایجاد حس پویایی و تحرک، ترکیبی از آنها را به کار ببرید و برای ایجاد احساس ملایم تر از آنها را با رنگ سفید ترکیب کنید.

رنگ در آشپزخانه های کلاسیک

تطابق رنگ با شرایط مکانی و زمانی که می تواند سبک تاریخی دوره ای را نیز مشخص کند بسیار مهم و پر اهمیت است. چنانچه رنگها با ترکیبی درست و در مکان و زمان مناسب خود استفاده شود مجموعه هماهنگ و تأثیر گذاری را پدید می آورند. ستون ها، سرستونها، قاب ها، منبت کاری ها جزئیات خاصی هستند که سبک زمانی و تاریخی خاصی را به ذهن متبادر می کنند. رنگ آمیزی این عناصر از درجه اهمیت بالایی برخوردارند. چنانچه با توجه به دوره تاریخی و کیفیت هر یک از این عناصر مبادرت به انتخاب رنگ و رنگ آمیزی می کنیم. حتی با ترکیب دو رنگ بسیار ساده و یا سایه و روشن نیز می توان جزئیات منبت کاری، قاب ها، ستون ها را از نظر سبک زمانی و تطابق آن با محیط به رخ بکشیم.

واضح کردن جزئیات به کمک رنگ به سازمان یافتگی فضا کمک نموده و به آن بعد می بخشد. ترکیب های رنگی و رنگ های غالب و روشن باید بتوانند قالب ها، ستون ها، و سایر تزئینات معماری را برجسته نموده و کیفیت سه بعدی آنها را به نمایش گذارند. رنگ های تابع با تیرگی بیشتر باید تورفتگی را با جزئیات به خوبی نشان دهند. این کار با سایه طبیعی، تأثیر تورفتگی را نمایان تر می کند. باید از به کارگیری رنگ های غالب در تو رفتگی ها و همین طور استفاده از رنگ های تابع در برجستگی ها پرهیز شود.در کارهای کلاسیک می توان از رنگهای مشابه استفاده کرد به طوری که وحدت و سادگی خوشیندی در فضا به وجود آورند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها