معیارهایی که حین خرید مبلمان اداری باید رعایت شود

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

برای اینکه یک شرکت موفق داشته باشید باید تعداد ارباب رجوع های شرکت تان زیاد باشد تا سبب افزایش اعتبار شرکت شما شود. حال در کنار کاری که در شرکت انجام می دهید باید ظاهر شرکت شما مثل مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی آن بتواند نظر و اعتماد مراجعه کنندگان را جلب کند.

در این نوشتار قصد داریم یک راهنمایی کامل به شما برای اینکه یک مبلمان اداری خوب انتخاب کنید، ارائه کنیم. تمام چیزهایی که باید بدانید. همچنین انواع مبلمان اداری و اطلاعاتی از این دست را در اختیار شما قرار می دهیم.

چرا به مبلمان اداری نیاز داریم؟

زمان آنکه مثل قبل در اداره یا شرکت خود چند میز و صندلی ساده و معمولی قرار دهید و بتوانید مشتری و مراجعه کننده داشته باشید، گذشته است. در حال حاضر یکی از معیارهایی که در ابتدا نظر ارباب رجوع را به خود معطوف می کند، نحوه چیدمان و مبلمان اداری می باشد که شما برای شرکت خود به کار برده اید. البته این موضوع که شرکت شما نیز باید سابقه درخشانی داشته باشد را از یاد نبرید. ولی اگر یک شرکت تازه تاسیس هستید پس حتما به نکات چیدمان توجه کنید تا بتوانید در برخورد اول با ارباب رجوع، تصویری خوب در ذهن شان خلق کنید.

کارآمدی و زیبایی را کنار هم قرار دهید

باید حتما یک مبلمان اداری شیک و زیبا برای دفتر و شرکت خود انتخاب کنید. باید بتوانید در دید ارباب رجوع تصویری خوب از خود به جا بگذارید و حس اعتماد طرف مقابلتان را جلب کنید پس زیبایی و شیک بودن اصل مهمی به شمار می رود.

در کنار زیبایی ، یک مبلمان کار آمد نیز انتخاب کنید. مبلمانی که با محیط شرکت شما همخوانی دارد و باعث زیبایی آن می شود. اگر بدون توجه به کارآمد بودن مبلمان صرفا به زیبایی توجه کنید، باعث می شود که در چیدمان شرکت خود به دردسر بیفتید. ممکن است راحتی را فدای زیبایی کرده باشید و بازده کارکنان شرکتتان کاهش بیابد. پس حتما به زیبایی و کارآمدی در کنارهم توجه کنید.

مبلمان اداری کوچک یا بزرگ؟ کدام بهتر است؟

این مسئله که مبلمان اداری شما بزرگ باشد یا کوچک رابطه مستقیم با مساحت فضای شرکت و اداره ی شما دارد. اگر برای یک محیط کوچک، مبلمانی بزرگ سفارش دهید، آنوقت دیگر جایی برای سایر وسایل ندارید و مجبورید یا بخشی از مبلمان را بلااستفاده بگذارید و یا به طور شلوغ و ناهماهنگ سایر وسایل را در فضای باقی مانده قرار دهید.

اگر هم بخواهید یک مبلمان کوچک را در فضای بزرگ شرکت خود قرار دهید باز هم همخوانی ندارد و سبب می شود فضای زیادی خالی بماند که اصلا زیبا به نظر نمی آید. پس سعی کنید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید و سپس به سراغ خرید مبلمان بروید.

چه رنگ هایی برای مبلمان اداری مناسب است؟

اساسا بخشی از این مسئله به شما و سلیقه تان بر میگردد که به چه رنگ هایی علاقه دارید. ولی طیف رنگ هایی که برای مبلمان اداری مورد استفاده قرار می گیرند، یک طیف رنگ های خنثی می باشد که سبب شیک بودن و سنگینی می شود و ظاهری رسمی به شرکت می دهد. همچنین در دید مراجعه کننده نیز این سنگینی و وقار نقش می بندد. البته برای سایر قسمت های شرکت که کارکنان شرکت در آن مستقر هستند می توانید از رنگ های شادتر و روشن تر استفاده کنید تا در روحیه کارکنان اثرات مثبت داشته باشد، روحیه آن ها را شاد کند، چشم ها را در مدت زمان زیاد خسته نکند و در آخر نیز تمام این موارد سبب می شود که بازده شرکت و یا اداره شما بالاتر برود.

انواع مبلمان اداری و نحوه چیدن آن ها

از انواع مبلمان اداری می توان به میز منشی، میز مدیریت، میز جلسات، میز کارکنان، میز کار گروهی و صندلی های ارباب رجوع اشاره کرد.

هر کدام از این مبلمان اداری محل قراری خاص، شرایط و نکاتی خاص دارند که باید رعایت شوند. اگر به آن ها توجه نکنید ممکن است عواقب آن روی کار شما و سرمایه شما اثرات منفی داشته باشد.

برای میز منشی باید توجه داشته باشید که باید یک میز جادار و بزرگ در نظر گرفته شود و در جایی از شرکت قرار گرفته باشد که منشی به تمام نقاط دسترسی کافی داشته باشد، همچنین باید نزدیک دفتر مدیریت نیز باشد. نکته دیگر نیز باید اطراف آن فضای خالی برای حضور ارباب رجوع نیز در نظر گرفته شود و مراجعه کنندگان به آسانی بتوانند به میز برای رسیدگی به کار هایشان دسترسی داشته باشند.

میز جلسات نیز باید متناسب با اتاقی باشد که قرار است جلسات در آن برگزار شود و به تعداد تمام کارکنانی که باید در جلسات حضور داشته باشند صندلی دور میز وجود داشته باشد.

میز مدیریت نیز باید بزرگ و متناسب با مقام مدیر شرکت باشد و اصل زیبایی و کارآمدی در آن رعایت شود. البته به این نکته که میز مدیریت نباید خیلی تجملاتی باشد نیز توجه کنید زیرا این حس در ذهن مراجعه کننده شکل می گیرد که مدیر آن شرکت خود را بسیار بالاتر از سایرین می بیند و نوعی عدم اعتماد و بدبینی در وی ایجاد می شود.

برای میزهای کارکنان نیز به اصل راحتی در کنار زیبایی و کارآمدی توجه کنید. کارکنان قرار است ساعت های زیادی را روی صندلی و پشت میز سپری کنند، پس باید صندلی ها به نوعی اورگونومیک و مناسب استفاده در طولانی مدت باشد تا باعث خستگی سریع در کارکنان نشود و بازده شرکت پایین نیاید.

برای تقابل و روابط موثر بین کارکنان نیز می توانید از میزهای کار گروهی استفاده کنید، این میزها به صورت چندتایی و در کنار هم قرار می گیرند که امکان تبادل نظر در کارهای گروهی را بین افراد فراهم می کنند.

اگر برای قسمت انتظار ارباب رجوع نیز به دنبال مبلمان مناسب می گردید، راحتی را اولویت انتخاب قرار دهید. اگر ارباب رجوع قرار است مدت زیادی را صبر کند پس باید در یک صندلی راحت منتظر بماند تا دیرتر خسته شود.

سایر نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

زیبایی را در تمام مواردی که ذکر شد حتما در نظر بگیرید. مبلمان اداری کلاسیک نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای قسمت هایی که ارباب رجوع به اتاق کارکنان می آید باید کامپیوتر بر روی میز به طوری قرار گرفته باشد تا پشت مانیتور به سمت وی باشد و ارباب رجوع نتواند صفحه مانیتور را ببیند تا از درز اطلاعات مهم و خصوصی جلوگیری شود.

علاوه بر قیمت مبلمان اداری به کیفیت نیز اهمیت بدهید و در انتخاب جنس مواد و مبلمان اداری شرکت خود حتما توجه کنید که از جنس مرغوب ساخته شده باشد تا بعد از مدت زمان اندک خراب نشوند و مجبور به هزینه دوباره شوید.

امیدواریم با راهنمایی های ما بتوانید یک مبلمان اداری زیبا، شیک و کارآمد برای شرکت خود تهیه کنید و بازده شرکتتان را بالا ببرید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها