تاثیر میز و صندلی کارمندی مناسب در افزایش بازدهی

امتیاز این صفحه:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

کارمندان بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند. به همین دلیل میز و صندلی کارمندی مناسب می تواند در کاهش خستگی های بدنی و روحی بسیار موثر باشد. در بسیاری از ادارات معمولا کاهش بهره وری به دلیل بی نظمی و هرج و مرج های ناشی از عدم وجود یک سیستم کاری مناسب می باشد. یک میز و صندلی مناسب اداری از این آشفتگی و هرج و مرج جلوگیری می کند. همچنین اجازه نمی دهد که کارمندان به سرعت به خستگی های جسمی و روحی دچار شوند.

تاثیر میز و صندلی کارمندی مناسب در جلوگیری از خستگی های بدنی

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از میز و صندلی کارمندی مناسب، جلوگیری از خستگی و کوفتگی کمر و پشت می باشد. معمولا پس از یک مدت طولانی نشستن در یک جا، بدن به مرور احساس کوفتگی می کند و شغل کارمندی هم نیاز به نشستن طولانی مدت دارد. در نتیجه استفاده از یک میز و صندلی کارمندی مناسب بسیار ضروری است.

کمر دارای 3 قوس مهم می باشد که اگر در زمان نشستن طولانی این قوس های کمر درست پر نشوند، پس از مدتی امکان بروز بیماری هایی مانند دیسک کمر می باشد. معمولا در کارمند هایی که از میز و صندلی کارمندی مناسب استفاده نمی کنند، امکان بروز بیماری هایی مانند واریس نیز بیشتر می شود. یکی دیگر از مزیت های استفاده از میز و صندلی کارمندی مناسب کارمندی، جلوگیری از خستگی های روانی می باشد. در طراحی میز و صندلی های مدرن اداری به نکات پزشکی که برای سلامتی کارمندان اهمیت ویژه ای دارد، توجه شده است.

تاثیر میز و صندلی کارمندی مناسب برای جلوگیری از بی نظمی

میز و صندلی کارمندی مناسب یکی از مهمترین وسیله ها در یک محیط کار منظم هستند . در کنار میز و صندلی کارمندی مناسب، معمولا قفسه هایی مناسب برای بایگانی مدارک ساخته می شود. این میز و صندلی های اداری معمولا به شکلی در کنار یکدیگر قرار می گیرند که به محیط کار ظاهر آراسته ای می دهند. همین آراستگی محیط کار از خستگی های روحی که ممکن است در یک محیط کاری شلوغ ایجاد شود، کم می کند. زیرا معمولا در کنار شغل های سخت که زیاد با ارباب رجوع سروکار دارند؛ بی نظمی و هرج و مرج هم بیشتر می باشد و خستگی روحی کارمندان چندین برابر می شود. پس می توان گفت استفاده از میز و صندلی کارمندی مناسب بیشتر به بازدهی مغزی و روحی کارمندان کمک می کند.

تاثیر طرح و چیدمان میز و صندلی کارمندی مناسب در افزایش بهره وری

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از میز و صندلی کارمندی مناسب، در طرح و چیدمان زیبای آنها است. در حال حاضر در بیشتر شرکت های سازنده مبلمان های اداری دیگر از طرح های قدیمی میز و صندلی مثلا پارتیشن های بلند استفاده نمی کنند. چیدمان یکدست و مرتب می تواند در بازدهی روحی کارمندان تاثیرات بسزایی داشته باشد. بهتر است برای زیبا سازی بیشتر از پارتیشن های دوجداره شیشه ای استفاده شود تا هم ظاهر زیباتری داشته باشند و هم تعداد بیشتری از فایل ها را در آنها ذخیره کنید.

تناسب مبل اداری مناسب کارمندی با شغل و حرفه شما

یکی از مهمترین بخش های انتخاب یک صندلی و میز کارمندی مناسب که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد، تناسب آن با شغل و حرفه شما می باشد . معمولا یکی از مهمترین بخش های یک میز و صندلی کارمندی مناسب، صندلی آن است. راحتی صندلی ها در یک شغل کارمندی که باید مدت طولانی بر روی صندلی بنشینند، حرف اول را میزند. یک صندلی اداری باید دارای پشتی راحت باشد و همچنین نشیمنگاه آن کوچک نباشد و تقریبا جادار باشد. همچنین به راحتی به تمامی سمت ها بچرخد. در یک میز و صندلی کارمندی مناسب، ابعاد میز و صندلی بخش دومی است که باید حتما به آن توجه شود. معمولا میزهایی که ابعاد کوچک دارند، باعث هرج و مرج و گم شدن مدارک می شوند و نمی توانند یک میز و صندلی مناسب اداری باشند.

اهمیت میز و صندلی مناسب در ادارات بر پتانسیل کارمندان

یکی از مهمترین نقش های یک میز و صندلی کارمندی مناسب در افزایش پتانسیل کارمندان می باشد. میز و صندلی های کارمندی مناسب که از طرح مدرن و پیشرفته تری برخوردار هستند، به طبع نسبت به مدل های قدیمی میز و صندلی های کارمندی می توانند در سلامت گردش خون و قلب تاثیرات بیشتری داشته باشند. همچنین میز و صندلی های کارمندی مدرن از فضای کمتری در مقایسه با نمونه های قدیمی استفاده می کنند و همین باعث می شود که محیط داخلی یک اتاق کار، فضای خالی بیشتری داشته باشد.

در یک محیط شلوغ که همه چیز در یک جا جمع می شود، معمولا کارمندان زودتر احساس خستگی روحی می کنند و همین خستگی سریع از بهره وری کاری آنها می کاهد. معمولا در یک میز و صندلی کارمندی مناسب، نیازهای کاری کارمندان در کنار نیازهای ارگونومی با هم در نظر گرفته می شود و این دو جزء، مهمترین قسمت هایی هستند که معمولا در طراحی یک میز و صندلی مدرن اداری باید رعایت شوند. در مدل های جدید میز و صندلی های اداری برای بهره وری بیشتر از یک مکان طراحی، به شکل L طراحی می شود.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها