نقش پارتیشن اداری در استفاده بهینه از فضا

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

استفاده بهینه از فضا در طراحی سازمان ها از مواردی است که همواره به طراحان تذکر داده می شود؛ چون استفاده بهینه از فضا یکی از عواملی است که بهره وری کارمندان را به شدت افزایش می دهد. یکی از مواردی که در این زمینه استفاده می شود، پارتیشن اداری است. استفاده از پارتیشن بندی با بهینه سازی فضا ضمن حفظ یکپارچگی محیط بر کارایی کارمندان تاثیر مستقیم دارد. در ادامه متن به تمام نکاتی اشاره می کنیم که با اطلاع از آنها می توانید اطلاعات جامعی درباره پارتیشن اداری به دست آورده و درست ترین تصمیم را اتخاذ کنید.

نکاتی کلی درباره پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از انواع جداکننده ها است که به صورت کاذب، موقتی و گاهی متحرک با هدف نظم بخشیدن، زیباسازی، ایجاد فضای خصوصی و نیمه خصوصی، برقراری سکوت به منظور ایجاد تمرکز و بهبود بازدهی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد. این پارتیشن ها در انواع مختلف مدل ها و رنگ ها در بازار عرضه می شود که تنوع در مدل ها به تبع تنوع قیمت را هم ایجاد می کند و این امر به عنوان یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری است چرا که امکان کاربرد آنها در فضا بدون ایجاد تغییرات گسترده در فضا ممکن است.

کاربرد پارتیشن اداری

کاربرد اصلی پارتیشن جداکنندگی است؛ استفاده گسترده از پارتیشن ها برای جدا کردن فضاهای داخلی بعد از گسترش فعالیت های حرفه ای در محیط های کوچک و فضاهای محدود گسترش بیشتری پیدا کرد. در محیط های کاری بعد از رواج تکنولوژی و انجام کارها به شکل اینترنتی به سوی استفاده از پارتیشن اداری به منظور حفظ حریم خصوصی کارمندان در عین ارتباط فعال با همکاران به شکل فراگیر استفاده شد. پارتیشن اداری با اشغال فضای کمتر، زیبایی بصری، هزینه کمتر و راحتی نصب به سرعت جای خود را در سازمان ها و گاهی اوقات خانه ها پیدا کرد.

در گذشته تنها عامل تفکیک کننده در فضاهای داخلی دیوارها بودند و ساخت دیوارها مشکلاتی اعم از: هزینه بالا، زمان بر بودن، مشکلات ناشی از ساخت، عدم امکان ساخت دیوارها در تمامی محیط ها مثل خانه های استیجاری را دارا بودند. همین مشکلات عاملی شد تا فرایند شناخت و محبوب شدن پارتیشن های اداری با سرعت بیشتری طی شود. با استفاده از پارتیشن اداری می توانید در کمترین زمان ممکن فضا را مطابق با سلیقه و نیاز خود تقسیم کنید و با ایجاد حس مسئولیت در کارمندان در جهت افزایش کارایی شرکت گام بردارید.

انواع پارتیشن اداری

کاربرد پارتیشن اداری همان طور که از نام آن پیدا است برای استفاده در محیط های کاری و سازمان ها است؛ تنوع مشاغل و گسترده بودن حوزه صنایع باعث می شود تا کاربرد دفتر کار همواره به یک شکل نباشد پس با توجه به تنوع کاربرد پارتیشن ها مستلزم ایجاد تنوع در محصولات ارائه شده هستند. یکی از انواع پارتیشن، پارتیشن شیشه ای هستند. استفاده از پارتیشن شیشه ای به واسطه محدود نکردن دید بصری باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می شود. این پارتیشن ها با حفظ حریم فردی حس راحتی را هم فراهم می کند و تعاملات با این شیوه بعضا راحت تر برقرار می شود.

پارتیشن متحرک نوع دیگری است. یکی از مشکلاتی که شرکت ها با آن روبرو هستند تعویض مکان شرکت است؛ ممکن است شرکت مجبور باشد هر سال دفتر شرکت را تغییر دهد و ساخت و ساز در هر مکان جدید برای متناسب کردن فضا برای شروع فعالیت کار بسیار دشواری است. استفاده از پارتیشن های متحرک با حفظ کیفیت و کارایی این مشکل را به طور کل برطرف کرده است. به علاوه ممکن است بعد از مدتی احساس کنید که برای تغییر روحیه کارمندان به تغییر فضا نیاز دارید و این پارتیشن های متحرک می توانند کمک شایانی در این راه باشند.

پارتیشن اداری دوجداره نوع دیگری از پارتیشن است. یکی از عوامل تاثیرگذار در عملکرد کارمندان عدم انتقال صدا و دما است. اگر فضا بسیار گرم یا بسیار سرد باشد بر اساس تحقیقات به شکل مستقیم در عملکرد آنها تاثیرگذار است؛ از طرف دیگر سر و صدای بسیار زیاد باعث بر هم خوردن تمرکز و کاهش بهره وری مفید می شود و پارتیشن های دو جداره این مشکل را به شکل کامل برطرف کرده است.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

1. قابلیت جابجایی آسان

2. قابلیت هماهنگی جنس و رنگ پارتیشن با فضا

3. استفاده بهینه از فضا به طور کامل

4. امکان اجرا در محل های گوناگون

5. طول عمر بالا

6. مقرون به صرفه بودن

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها