پارتیشن اداری آکوستیک چیست

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

ویژگی های پارتیشن اداری آکوستیک

بسیاری از افراد درباره پارتیشن اداری آکوستیک چیزی نشنیده اند. اینکه پارتیشن اداری چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا در محیط کاری از پارتیشن بندی استفاده می کنیم؟ تفاوت پارتیشن اداری آکوستیک با پارتیشن عادی چیست و کدام نوع پارتیشن برای ادارات مناسب تر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره این مسئله با هم صحبت کنیم. در گذشته انواع مختلفی از پارتیشن اداری ایجاد شده است. پارتیشن یک جداره، پارتیشن دو جداره، پارتیشن های شیشه ای و ام دی اف، که هر کدام ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند.

چرا استفاده از پارتیشن اداری آکوستیک توصیه می شود؟

در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها به دلیل محدودیت فضا و کمبود اتاق برای بخش های مختلف ادارات، به کمک پارتیشن محدوده را تقسیم بندی می کنند. به این ترتیب برای کارکنان فضایی خصوصی تر ایجاد می کنند که با توجه به مدل های مختلف پارتیشن و فضای محیط کار می تواند بسیار زیبا نیز باشد. اما استفاده از پارتیشن های عادی نمی تواند سروصدای محیط را کنترل کند. زمانی که در یک اتاق 15 متری تعدادی پارتیشن کاری گذاشته می شود فضای اداری بر هم می ریزد و سروصدا موجب کاهش تمرکز کارکنان می شود. این مسئله به خصوص در محیط های اداری پر رفت و آمد نمود بیشتری دارد و آرامش و تمرکز را از کارکنان می گیرد. همچنین نبود یک فضای راحت و خصوصی موجب می شود که کارمندان در محیط کار زودتر خسته و کلافه شوند و احساس کنند که در تمام ساعات کاری زیر فشار هستند.

پارتیشن اداری آکوستیک راه حل

راه حل این مشکل استفاده از پارتیشن ضد صدا است. محصولی که هم به حد کافی زیبا باشد که فضایی دلپذیر ایجاد کند، هم سبک و قابل حمل و قابل جایگذاری باشد و هم بتواند سر و صدای محیط را تا حد زیادی کاهش داده به تمرکز و آسایش کارکنان کمک کند. پارتیشن اداری آکوستیک که همان پارتیشن اداری دوجداره می باشد، این کار را انجام می دهد. علت نامگذاری این پارتیشن، ضد صدا بودن آن است که با دیواره های 2.5 سانتی، به خوبی از ورود اصوات اضافه جلوگیری می نماید و محیطی خصوصی، امن، زیبا و آرام را برای کارکنان ایجاد می کند. نتیجه این مسئله بالا رفتن بازدهی کارکنان سازمان می باشد.

ویژگی های پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن اداری آکوستیک توانسته است به خوبی جای خود را در میان شرکت ها و سازمان ها باز کند. علت این مسئله را می توان در مسائل زیر جستجو کرد:

زیبایی و تنوع: این محصول در چند جنس مختلف و رنگ ها و متدهای متفاوت مناسب با فضای کاری و سلیقه شما قابل انتخاب است.

سرعت نصب و کیفیت: نصب پارتیشن بندی سریع و ساده است و اختلال زیادی در محیط کاری ایجاد نمی کند. برخلاف برخی از نمونه های قدیمی که نصب پارتیشن چند روزی نظم محیط کاری را به هم میزد.

تنوع در جنس پارتیشن مانند انواع ام دی اف، آلومینیوم و شیشه

استحکام: بدنه های پارتیشن استحکام لازم در برابر ضربه های تصادفی را دارند و به سادگی نمی شکنند.

یک عایق خوب برای صدا: قطر 2.5 سانتی متری و جنس خاص پارتیشن در جذب اصوات مزاحم مناسب است.

جنس و نوع پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن اداری آکوستیک ترکیبی از شیشه و فلز و چوب با فوم های ضد صدا است. از ویژگی های اصلی این فوم ها جذب اصوات مزاحم است. بنابراین حتی اگر محیط کار اصلی یک فضای بسته و نسبتا کوچک باشد، صدا بازتاب نخواهد داشت و سر و صدای محیط تا حد قابل قبولی کاهش یپدا می کند. همچنین این فوم ها خاصیت عایق حرارتی دارند و مانع از تلف شدن گرما و انرژی در محیط کار و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق و گاز نیز می گردند.

اگر می خواهید از خاصیت ضد صدا بودن پارتیشن اداری آکوستیک استفاده کنید باید بدانید که پارتیشن ها باید بلند باشد و تا سقف را به خوبی پوشش دهد و عایق صدا ایجاد کند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها