انتخاب میز اداری مناسب دفتر کار

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین آیتم ها در دکوراسیون اداری، میزهای اداری می باشند. انتخاب میز اداری تضمین آرامش، کارایی کارکنان و زیبایی محیط کار می باشد. در انتخاب یک میز اداری مناسب اولین موردی که باید مدنظر قرار بگیرد آرامش و راحتی پرسنل است زیرا کارمندان مدت زمان زیادی را پشت این میزها می گذرانند، یک میز اداری مناسب می تواند بازده کارکنان را به میزان زیادی افزایش دهد. به دلیل هزینه بر بودن تعویض میز اداری یا میز دفتر کار باید در ابتدا به دقت انتخاب شوند تا نیازی به تغییر آن ها نباشد. میزهای اداری باید متناسب با شغل هر فرد انتخاب شوند و باید به این موضوع دقت شود که آیا افراد با ارباب رجوع در ارتباط هستند یا خیر. کسانی که با کامپیوتر کار می کنند باید فضای مناسب برای کیبورد و کیس در اختیار داشته باشند. میزهای اداری باید از جنس مرغوب انتخاب شوند تا موس به راحتی بتواند برروی آن جابه جا شود.
این میزها باید به گونه ای قرار داده شوند که افراد مافوق به راحتی بتوانند کار کارمندانشان را کنترل نمایند. میزها باید به گونه ای باشند که هر کارمند بتواند وسایلی را که در طول روز نیاز دارد را روی آن قرار دهد و حتی در بعضی مواقع نیاز است که میز دارای چند کشور برای وسایل موردنیاز هر شخص باشد. میز کار اداری باید به گونه ای طراحی شوند که ارتفاع آن ها مناسب باشد تا پرسنل از نشستن طولانی مدت برروی آن ها احساس خستگی نکنند. ارتفاع آن باید طوری باشد که با قرار گرفتن پشت میز ساعدها به طور افقی قرار گیرند و آرنج ها در امتداد میز قرار گیرد. میزهای ارگونومیک معمولا ارتفاعی برابر 75 سانتی متر از کف زمین دارند و همچنین فضای مناسبی برای قرار گیری پاها در زیر میز دارند. در حقیقت هیچ یک از کارکنان و پرسنل شرکت فعالیت هایشان را بدون وجود میزهای اداری نمی توانند انجام دهند. میزها جهت نگهداری سیستم های کامپیوتری، فایل ها، کاغذها و پوشه های استفاده می شوند.

چگونه یک میز اداری مناسب انتخاب کنیم ؟چگونه یک میز اداری مناسب انتخاب کنیم ؟ 

انتخاب و خرید انواع میز اداری با توجه به فضای اداری شما

یکی از مهم ترین نکاتی که  باید برای چیدمان و انتخاب مبلمان اداری رعایت شود فضایی است که قصد دارید درآن از مبلمان اداری استفاده کنید. اینکه فضای محیط کارتان بزرگ باشد یا کوچک بسیار مهم است. هستند عده ای که با وجود داشتن فضایی بزرگ محل کارشان را پر از مبلمان های اداری رنگارنگ کرده اند. پرکردن فضا با وسایل ان هم به طوری که شلوغ و درهم با شد اصلا ملاک نیست بلکه هدف استفاده بهینه از فضای محیط کاری است. شرکت هایی که فضای کمی دارند عموما بهتر است از میز و مبل های فلزی استفاده کنند. به این ترتیب از دید ارباب رجوع فضای شرکت بزرگتر خواهد رسید.
میزها و مبل های چرمی که دارای پایه های عریض هستند هرگز در فضاهای کوچک مناسب به نظر نمی رسد. در نظر داشته باشید که قیمت میز مدیریت فلزی به نسبت مدل های دیگر ارزان و مناسب تر اعلام شده است. اگر هم فضایی چند برابر فضای معمول دارید می توانید به جای پرکردن این فضا با مبلمان درهم و چیدمان بد سلیقه، از مبلمان اداری شیک و لوکس استفاده کنید. یکی دیگر از میزهای مدیریت بسیار مناسب برای فضاهای بزرگ میزهای چوبی با کاربرد ترکیبی از شیشه است، این میزها آنقدر زیبا و منحصربفرد طراحی شده اند که شما می توانید از آن لذت ببرید.
در نظر داشته باشید که میزهای مدیریتی چوبی در رنگ بندی های مختلفی طراحی شده اند و امکان انتخاب هر رنگی برای این محصول وجود دارد. انواع متدوالی از مبلمان اداری در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از انواع مبلمان اداری کلاسیک، مبلمان اداری مدرن و… را انتخاب کنید. با توجه به توضیحات داده شده می توانید میز اداری متناسب با محیط کارتان را انتخاب کنید

نحوه انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر کارنحوه انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار

بررسی انواع میز اداری با توجه فضای کاری افراد

انواع مختلفی از میز اداری در بازار موجود هستند که عبارتند از:

  • میزهای کامپیوتری

که معمولا برای کار با کامپیوتر استفاده می شوند. خصوصیت اصلی این میزها قسمت قابل تنظیم آن ها است که معمولا در قسمت پایه ها و کیبورد هستند. دارای محل مناسب برای قرار دادن کیس و کیبورد و بلندگو می باشد.

  • میزهای پذیرش

این میزها برای قسمت پذیرش که معمولا با ارباب رجوع در ارتباط هستند استفاده می شوند. میز پذیرش برای اینکه اثرخوبی بر ارباب رجوع داشته باشند، در انواع متنوعی طراحی شده اند.

  • میزهای ال شکل

هدف اصلی این میزها استفاده حداکثر از فضا می باشد. از این میزها در بخش های مختلف یک محیط کار می توان استفاده کرد اما معمولا در قسمت پذیرش استفاده می شود.

  • میزهای یو شکل

این میزها همانطور که از نامشان پیداست به شکل یو (انگلیسی) می باشند. برای مشاغل چند منظوره از این میزها استفاده می شود.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها