صندلی های اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارند

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

صندلی های اداری استاندارد

صندلی میز کار باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌ های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با کامپیوتر کار می‌کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی کار تکیه می ‌دهد باید از صندلی ‌های اداری استفاده کند که پشتی آن ها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. معمولا بهترین زاویه نشستن حدود 110 درجه است. این زاویه کمترین فشار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه مفید است. اگر هم صندلی اداری پشت سری داشته باشد این زاویه می ‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری صندلی اداری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به مانیتور، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن افزوده می شود. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های صندلی اداری استاندارد آشنا نماییم.

صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد!

در مورد راهنمای خرید صندلی کامپیوتر طبی، ارتفاع استاندارد صندلی کامپیوتر نه باید زیاد بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌ استاندارد قابل تنظیم 5 پایه بهترین گزینه انتخاب است و کاربردهای فروانی دارد. یعنی هر فردی می تواند متناسب با شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جابه جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می ‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می ‌شود. همچنین مناسب تر است صندلی اداری دسته دار باشد و ارتفاع دسته صندلی چرخدار کامپیوتر قابل تنظیم نیز باشد تا زمانی که استراحت می ‌کنید دستتان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می‌ شود. قیمت بهترین صندلی کامپیوتر نیز با توجه به نوع استانداردها و نوعی که مد نظر دارید متفاوت می باشد. قیمت صندلی چرخدار اداری هم با توجه به داشتن چرخ و یا داشتن پایه های فلزی و یا پلاستیکی نیز متفاوت خواهد بود.

موقع خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید

پشت صندلی اداری باید انحنا S شکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. کفی و پشتی صندلی اداری باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد. استاندارد صندلی باید به گونه ای باشد که صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده می ‌شود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.

زیر ساعدتان کتاب بگذارید!

درد مچ از شکایت ‌های شایع کسانی است که با کیبورد (Keyboard) کار می ‌کنند. بهترین زاویه برای مچ زاویه خنثی است یعنی مچ نباید به سمت داخل یا خارج انحراف داشته باشد و فقط می ‌تواند تا 5 درجه به سمت پایین یا بالا انحراف پیدا کند. با این حال هنگام تایپ کردن یک مقدار دست‌مان به سمت داخل خم می ‌شود که در این مورد نیز استفاده از کیبورد های مناسب می ‌تواند کمک کننده باشد. یکی دیگر از مشکلات کار با رایانه استفاده از موس است. موس باعث می‌ شود دست به سمت بیرون یا بالا خم شود، در نتیجه به مرور دچار خستگی و آسیب می‌ شود. برای جلوگیری از این وضعیت می ‌توان از موس‌ های مناسب و روش‌ های مختلف اسکرول استفاده كرد. علاوه براین قرار دادن یک وسیله مانند کتاب زیر ساعد می ‌تواند درد مچ را کاهش دهد زیرا باعث می ‌شود انحراف مچ به سمت بالا به حداقل برسد و دست در جایگاه مناسب‌ تری قرار بگیرد.

زیرپایی میز کارمندی بخریم یا نخریم؟

استفاده از زیر پایی میز اداری بستگی به ارتفاع صندلی و قد شخص دارد. برای مثال اگر صندلی اداری بلند باشد و به هیچ دلیل نتوان آن را تنظیم کرد بهتر است از زیرپایی استفاده شود، در غیر این صورت توصیه نمی ‌شود. البته برعکس هم ممکن است شخصی صندلی ‌اش کوتاه باشد و امکانش را نداشته باشد که ارتفاع صندلی را تنظیم کند در نتیجه می ‌تواند دو تخته زیر صندلی بگذارد تا ارتفاع آن کمی بالا بیاید و مشکلش حل شود. لازم به ذکر است برای تصمیم ‌گیری در مورد اینکه یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل یک تا 2 هفته از آن استفاده كرد. میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد نیز به نحوی طراحی شده اند که افراد کوتاه قد که هیچ نوع صندلی اداری برای آن ها راحت نیست، بتوانند به خوبی کار کنند و احساس راحتی داشته باشند.

شرکت شرکت مبلمان اداری آفن با ارائه بهترین خدمات و محصولات برای خرید مبلمان اداری در کنار شما مشتریان گرامی می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها