تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مقایسه کامل پارتیشن اداری تک جداره با پارتیشن اداری دوجداره

امروزه اغلب شرکت های تازه تاسیس در شروع کار خود قادر به خرید فضایی بزرگ جهت ایجاد فضاهای شخصی برای هر یک از کارکنان خود نیستند. بدین خاطر هم اکنون از دو نوع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره جهت استفاده در محیط های گوناگون استفاده و خرید و فروش می شود و اغلب توسط تیم فنی در محل نصب می شوند.
ولیکن پارتیشن های دوجداره و تک جداره دارای ویژگی های مشترک و تفاوت هایی هستند بدین خاطر تمامی پارتیشن ها مناسب برای هر محیط و یا فعالیتی نیستند. به عنوان مثال در برخی از فعالیت ها ایجاد محیطی محرمانه بسیار حائز اهمیت است با این وجود در این محیط ها امکان استفاده از پارتیشن های تک جداره امکان پذیر نمی باشد و از طرفی برخی از شرکت ها به دنبال پارتیشنی با هزینه ی بسیار اندک هستند که برای چنین مشاغلی استفاده از پارتیشن های تک جداره توصیه می شود. در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت های پارتیشن تک جداره و دوجداره و ویژگی آن ها آشنا نماییم.

بررسی تفاوت انواع پارتیشن های اداری

همان طور که می دانیم پارتیشن اداری برای جداسازی موقت و پارتیشن بندی در فضاهای اداری هستند. در محیط های اداری، قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، با نصب پارتیشن از یکدیگر جدا می شوند. در ادامه به طور دقیق ویژگی انواع پارتیشن ها و تفاوت آن ها با هم را بررسی خواهیم کرد.

پارتیشن تکجداره اداری

پارتیشن‌ های تک جداره دارای ستون‌ های متعددی هستند که قرار گرفتن آن ‌ها بر روی زمین را راحت می‌کند. به طوری که پارتیشن بدون لغزندگی، حالت ایستاده دارد. این نوع پارتیشن به صورت قاب ‌های یک تکه هستند در این نوع پارتیشن نیز حذف خطوط زاید در طراحی پروفیل، باعث زیبایی بیشتر این محصول شده است. پارتیشن تک جداره از پروفیل ‌های 4*4 تهیه می ‌شود که در آن، یک لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده استفاده می ‌شود. این کار باعث افزایش استحکام پارتیشن می‌ شود.

انواع پارتیشن تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره دارای دو دسته کلی می باشد:

1. پارتیشن تک جداره شش میل

به ديوار جدا كننده با كلاف الومينيوم هشت پری و پركننده ام دی اف شش میل دو رو با شيشه 4 ميل ساده و يا شيشه برفی پارتيشن تک جداره شش ميل مي گويند. پارتیشن تک جداره شش میل با قابليت باز و نصب و جابجایی و تغيير شكل پارتيشن طراحی و توليد شده است.

2. پارتیشن های تک جداره از MDF 16 میلیمتری

برای ساخت پارتیشن های تک جداره از MDF 16 میلیمتری استفاده می شود و البته در هر ارتفاعی قابل پیاده سازی می باشد که برای درب ارتفاع اگر بیشتر از 200 سانتی متر باشد مناسب تر است.

مزایای استفاده از پارتیشن تک جداره

از مزایای پارتیشن تک جداره نسبت به دوجداره ارزان بودن آن و همینطور سبک بودن آن به همراه خاصیت جابه جایی راحت و آسان آن می باشد. در پارتیشن های تک جداره امکان استفاده از قفل و یراق آلات بر روی درب وجود دارد.

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن در حقیقت به هر سازه ای اطلاق می شود که سبب جدا سازی فضای مشترک جهت استفاده ی مجزای افراد طراحی می شود. پارتیشن های اداری دوجداره اغلب از جنس شیشه، چوب، ام دی اف و فلز طراحی می شود. در حقیقت ایده ی استفاده از پارتیشن اداری به جهت کمبود هزینه شرکت ها برای فراهم کردن فضایی بزرگ و مناسب برای تمامی کارکنان است.
در پارتیشن‌ های دوجداره قابلیت ساخت قاب ‌های یک ‌تکه و بزرگ وجود دارد. در این نوع پارتیشن از ستون استفاده زیادی نمی‌شود؛ زیرا بدنه پارتیشن به ‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. زیبایی پارتیشن ‌های دوجداره علت‌های زیادی دارد که یکی از آن ‌ها حذف خطوط زائد در طراحی پروفیل می‌ باشد. مطمئنا برای مشتریان یکی از معیارهای انتخاب، زیبایی پارتیشن می ‌باشد. این نوع پارتیشن محدودیت رنگ ندارد و مشتریان می ‌توانند هر رنگی را که بخواهند سفارش دهند.
برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره از پروفیل ‌های 10*10 استفاده می ‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می ‌گیرد. عمده تفاوت بین دو مدل پارتیشن تک جداره و دو جداره در هزینه و زیبایی می باشد و هیچگونه تفاوتی در استحکام و متریال ندارند.

ویژگی های پارتیشن دوجداره

  • پارتیشن ‌های دو جداره دارای مقاومت بالا و خود ایستا هستند.
  • می ‌توان این نوع پارتیشن را برای پرده کرکره مابین شیشه ‌ها استفاده کرد.
  • از پارتیشن ‌های دو جداره برای پر کننده نقاطی همچون MDF، شیشه و پلکسی و… استفاده می ‌شود.
  • این نوع پارتیشن به راحتی و با سرعت بالا نصب می ‌شود.
  • یکی از مزایای پارتیشن دوجداره، قابلیت عبور کابل ‌های شبکه و سیستم در تمام قسمت ‌های پارتیشن می ‌باشد.
  • زمان استفاده از پارتیشن‌ های دوجداره، می ‌توان آن ‌ها را مطابق با معماری فضا مونتاژ و دمونتاژ کرد. این کار به تخصص نیاز ندارد.
  • برای مشاوره رایگان در انتخاب جنس و نوع پارتیشن های اداری می توانید با راه های ارتباطی
  • کارشناسان ما که در تماس باما سایت قرار دارد ارتباط برقرار کنید.

مهم ترین تفاوت های پارتیشن اداری دوجداره با تک جداره

1. میزان مقاومت، استحکام پارتیشن تک جداره در مقایسه با دوجداره کمتر می باشد.
2. پارتیشن های تک جداره نیازمند استفاده از ستون میان آنها هستند.
3. پارتیشن های تک جداره عایق مناسبی در برابر صدا و حرارت نمی باشند.
4. قیمت پارتیشن اداری دوجداره در مقایسه با کیفیت پارتیشن اداری تک جداره بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دلایل خرید اینترنتی انواع پارتیشن اداری

یکی از ساده ترین روش خرید پارتیشن اداری، خرید اینترنتی است؛ بدین خاطر دارای فواید زیر می باشد:

  • افزایش قدرت خرید:
    خرید اینترنتی سبب می شود تا افراد طرح های متفاوت را ببینند و علاوه بر آن نظر افراد گوناگون را در خصوص هر طرح و مدل پرس و جو کنند و سپس اقدام به خرید نمایند.
  • کاهش هزینه ی سربار:
    در حقیقت در خرید اینترنتی بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد چرا که هزینه های رفت و آمد حذف و هزینه حمل و نقل، ارسال و نصب آن رایگان می باشد.
  • کاهش زمان مورد نیاز:
    یکی از مزایای خرید اینترنتی کاهش زمان مورد نیاز جهت خرید می باشد.
  • توانایی سفارش مدل شخصی و ابزار:
    افراد در خرید اینترنتی می توانند طرح مورد نظر خود را سفارش دهند البته باید ابعاد و متراژ را به صورت صحیح در اختیار تیم اجرایی قرار دهند.
    با مراجعه به وب سایت شرکت مبلمان اداری آفن شما عزیزان می توانید نسبت به خرید پارتیشن اداری مورد نظر و همینطور دیگر محصولات مبلمان اداری با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی اقدام کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها