کابینت آشپزخانه، کلاسیک یا مدرن؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

انتخاب کابینت برای آشپزخانه

یکی از مهم ترین نکات در خانه و آشپزخانه انتخاب کابینت می باشد که تاثیر بسزایی در طراحی و دکوراسیون دارد. کابينت هايی از جنس های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام زیبایی خاصی به محیط می بخشند. در این مقاله بررسی می کنیم که برای آشپزخانه کدام کابینت مناسب است؟ همچنین مهم ترین ویژگی های کابینت های مدرن و کلاسیک، تفاوت آن ها باهم را مورد بررسی قرار داده ایم.

ویژگی های کابینت کلاسیک آشپزخانه

یکی از مهم ترین ویژگی های کابینت کلاسیک مدرن، تداعی آشپزخانه ی تمام چوبی است. همچنین این مدل کابینت ها به گونه ایی طراحی می شوند که بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه شده باشد. بنابراین این کابینت ها موجب بهینه سازی فضای آشپزخانه می شوند. به همین دلیل امروزه از این کابینت ها برای طراحی همه نوع آشپزخانه اعم از کوچک و بزرگ استفاده می شود. تصاویر زیر نمونه هایی از طرح های زیبا و شیک کابینت های کلاسیک را نشان می دهد.

کابینت کلاسیک سفید

از ویژگی های منحصر به فرد کابینت های کلاسیک، می توان به تاج های ابزار خورده متنوع و قرینه سازی زیبای آن ها و سر ستون های منبت کاری شده آن ها اشاره کرد. همچنین استفاده از رنگ سفید این نوع کابینت ها، زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه می بخشد. به ویژه استفاده از کابینت های کلاسیک سفید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مرسوم است. تصاویر زیر نمونه هایی از این کابینت ها را نشان می دهد.
در مقابل کابينت های کلاسيک، کابينت های مدرن (امروزی) به بازار آمدند، که درست بر خلاف کابينت های کلاسيک، با ارتفاعی کم و کاملا کم عرض تر و با درب هايی ساده و تخت، سبک و شکلی کاملا صنعتی و مدرن را به آشپزخانه ها مي دهند.
امروزه همپای ديگر صنايع، با پيشرفت علم و تکنولوژی صنعت کابينت سازی هم دچار تغيرات شگرفی شده است. کابينت هايی که از جنس چوب و بعد از آن ورق فلزی بودند، تبديل به انواع فايبرگلاس ها، ام دی اف ها و انواع پنل های چوبی جديد، سنگ های کورين و… شده است.

کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت های مدرن یکی از انواع کابینت هایی هستند که در سال های اخیر سوژه طراحی داخلی بسیاری از منازل شده اند. با توجه به اینکه دکوراسیونما ایرانی ها نیز کم کم به سمت دکوراسیون شرقی و اسپرت که گاها جوان پسند نیز گفته می شود می رود لذا کابینت های مدرن یکی از انوان مورد توجه کابینت هستند. در کل تعریف کاملی نمی توان از کابینت مدرن داشت ولی می توان گفت در واقع ترکیب طراحی داخلی مدرن آشپزخانه با استفاده از کابینت هایی با متریال و رنگ مدرن یک آشپزخانه مدرن بوجود می آورد. در زیر تعدادی نمونه تصاویر از انواع مدل کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک آورده شده است.

تفاوت های کابینت کلاسیک و مدرن

حال نگاهی عميق تر به تفاوت بين کابينت ها (کلاسيک و مدرن) می اندازيم. تفاوت هايی که در هر سبک بسيار جذاب، ديدنی و قابل لمس هستند به شرط آنکه هر کدام صرفا سر جای خود، مورد استفاده قرار گيرند و نخواهيم در آشپزخانه منزلمان ترکيبی از هر دو سبک را داشته باشيم. در اين صورت به معنای واقعی و زيبايی حقيقی آن ها پی می بريم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با تیم آذران فضانما (آفن) تماس حاصل فرمایید. ما با طراحی آشپزخانه مدرن کلاسیک و ارائه بهترین خدمات در کنار شما مشتریان گرامی خواهیم بود.

کابينت مدرن: های گلاس – ملامينه و …

کاملا منظم، خلوت

استفاده از باکس، شلف يا طبقه به جای ويترين با يک يا دو شيئ دکوری

معمولا تاج و زيرچراغی ندارد و ميتوان به جای پاخور از پايه های فلزی استفاده کرد

رنگ های مات وبراق

نور پردازی با نورهای مخفی، لامپ های LED و نور پردازی از کف

قطعات اضافی ندارد و درکار فقط با قطعات مسطح و تخت مواجه هستيد ثقل طراحی در هر قسمتی که فضای مناسبی برای طراح ايجاد کند مثل کانتر ارتفاع سقف مهم نيست

هود های شيشه ای، استيل و فلت

کابينت کلاسيک: ممبران – وکيوم – روکش PVC

شلوغ، قديمی (سنتی)

استفاده از ويترين شيشه ای پر از ظروف مورد استفاده

بايد تاج، پاخور و زيرچراغي حجيم داشته باشد

فقط رنگ های مات

نورپردازی با استفاده از لوسترهای بزرگ يا چند منبع نور با سبک قديمی

استفاده از قطعات ابزار خورده و حجيم اضافی

ثقل طراحی، محل قرارگيری اجاق گاز و هود

برای طراحی اصولی بهتر است ارتفاع سقف بلند باشد

هود مخفی يا هود های ابزار خورده

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها