اهمیت مبلمان اداری در محیط کار

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

انتخاب مبلمان اداری مناسب نقش مثبتی در کسب و کار هر اداره و شرکتی دارد. منظور از مبلمان اداری وسایل کار کردن و نشستن در محیط کار می باشد که شامل میز اداری، میز مدیریت، پارتیشن، صندلی، مبل و … می باشد. مبلمان اداری علاوه بر محیط ادارات و شرکت ها، در محیط بیمارستان، بانک، منازل و … قابل استفاده می باشد. به خاطر اهمیتی که مبلمان اداری در محیط کار دارد در این مقاله درباره آن بیشتر صحبت می کنیم:

مبلمان اداری

نقش مبلمان اداری در محیط کار

یکی از دلایل مهمی که مدیران باید به ظاهر محل کار خود و مخصوصا مبلمان اداری توجه کنند، این است که محیط اداری مانند خانه دوم می باشد، به علت این که کارکنان و کارمندان بیشتر ساعات روز را در محیط کار و اداره مشغول به کار هستند. دکوراسیون مناسب محیط کار و توجه به مبلمان اداری باعث ایجاد محیط کار دلپذیر می شود. محیط کار دلپذیر باعث افزایش توان و کارایی کارمندان و کارکنان یک اداره می شود. آنها از صرف زمان زیاد در محل کار خود لذت می برند و باعث می شود که زمان زیادی در اداره مشغول کار باشند.

مبلمان و تجهیزات اداری مناسب باعث می شود که کارمندان بتوانند راحت تر کار خود را انجام دهند، انتخاب صندلی مناسب با بدن افراد باعث کاهش میزان غیبت کارمندان به دلیل آسیب های مربوط به محیط کار می شود.

محیط کاری مناسب و دلپذیر نه تنها برای کارکنان بلکه برای کل کسب و کار نیز مفید می باشد. بازخورد و روحیه کاری مناسب افراد باعث تبلغات مثبت شرکت می شود.

بخشی از موفقیت شرکت شما به کارکنان شما بستگی دارد پس با انتخاب مبلمان اداری و تجهیزات مناسب برای محیط کاری آنها باعث تشویق و دلگرمی آنها برای کار کردن شوید.

انتخاب نامناسب مبلمان اداری و بی توجهی مدیران به مبلمان و تجهیزات محیط کار پیام های منفی را به مشتریان بالقوه و کارکنان ارسال می کند.

مبلمان اداری شامل چه وسایلی می باشد
مبلمان اداری که در شرکت ها و اداره های مختلف و حتی در بعضی از منازل استفاده می شود شامل موارد زیر می باشد:

فایل اداری، میز مدیریت، میز اداری، میز کارشناسی، میز کنفرانس، صندلی اداری، مبلمان انتظار، پارتیشن، میز کارمندی، میز کامپیوتر، انواع فایل و … می باشد. دراین متن درباره میز اداری و میز مدیریت کمی صحبت می کنیم:

میز اداری

منظور از میز اداری انواع میز مدیریت، میز منشی، میز کارشناسی، میز کامپیوتر، میز کانتر، میز جلو مبلی و … می باشد. در بخش های مختلف اداره و محیط کار باید میز متناسب با آن انتخاب شود. میز اداری دارای مدل ها و جنس های مختلفی است. یکی از میزهای مهم اداری میز مدیریت می باشد که در این باره کمی صحبت می کنیم:

مبلمان اداری

میز مدیریت

به خاطر نقش مدیریت در اداره و هر محیط دیگری، انتخاب میز مدیریت مناسب دارای اهمیت زیادی می باشد. میز مدیریت با توجه به نقش مدیران و عالی رتبه ها باید دارای ابهت باشد. میز مدیریتی نسبت به دیگر میزها دارای ابعاد بزرگتر، جنس بهتر و در نتیجه قیمت بالاتری می باشد. میز مدیریتی انواع و جنس های مختلفی دارد که مدیران می توانند برای داشتن بهترین انتخاب با مشاوران حرفه ای در این زمینه مشورت نمایند.

سه نکته مهم درباره انتخاب مبلمان مدرن

مبلمان اداری تکراری باعث خستگی کارکنان شما می شود، بنابراین با انتخاب مبلمان اداری جدید و مدرن باعث تشویق کارکنان خود شوید در زیر به نکات مهم برای انتخاب مبلمان اداری مدرن اشاره می کنیم:

توجه به ارگونومی

مبلمان اداری ارگونومی باعث کارکرد راحت کارکنان می شود. به دلیل این که کارکنان مدت زیادی را در محیط کار خود هستند، بهترین کار برای افزایش راندمان کاری آنها انتخاب مبلمان ارگونومی می باشد. سرمایه گذاری برای خرید صندلی های با کیفیت و مبلمان خاص نشان دهنده حسن نیت تجاری مدیران است. انتخاب مبلمان و صندلی های نامناسب در دراز مدت باعث درد و به خطر افتادن سلامتی افراد می شود.

توجه به محیط اداره

در اداره خود محیطی ایجاد کنید که کارکنان را تشویق به خلاقیت و انجام کار کند. مدیران باید به کل فضای اداره برای چیدمان میز و صندلی توجه داشته باشند. بسیاری از سازمان ها و اداره ها با استفاده از شیوه های هوشمندانه و کارآمد برای طراحی و دکوراسیون محیط کاری زمینه هایی برای کار، سرگرمی و آرامش ایجاد می کنند. هر یک از این ها نیاز به انواع مختلفی از مبلمان، کاناپه، غرفه، قفسه، میز اداری، مبل و … دارند. می توانید با انتخاب مبلمان مناسب و هماهنگی آن با بخش های مختلف محیط اداره و تعداد افراد محیطی مناسب ایجاد کنید.

توجه به طراحی

انتخاب مبلمان اداری مناسب و جذاب هنگامی که مشتریان شما وارد ساختمان یا اداره شوند تاثیر زیادی بر آنها خواهد داشت. اگر طراحی شما خاص و مناسب باشد باعث می شود که در بین رقیبان خود به خوبی شناخته شوید. به طراحی کل اداره خود توجه داشته باشید. مبلمان اداری و دیگر تجهیزات نشان نام تجاری، ارزش ها و فرهنگ شما هستند. توجه به رنگ مبلمان تاثیر زیادی بر روی روان شناسی دفتر کار شما دارد. استفاده از رنگ مناسب می تواند الهام بخش، تشویق کننده ذهن، افزایش بهره وری، افزایش سلامت در محیط کار باشد. برای هر یک از محیط های کاری رنگ مناسب با آن انتخاب کنید مثلا برای دفتر مدیریت رنگ های تیره مناسب می باشد، به دلیل این که رنگ تیره ابهت کاری مدیران را نشان می دهد.

قبل از خرید مبلمان جدید و مدرن اهداف خود را تعیین کنید و برای بهترین انتخاب مبلمان اداری با شرکت های طراحی حرفه ای مشورت کنید.

اهمیت مبلمان اداری

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها