انواع مبلمان اداری و دسته بندی آنها

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

با انواع مبلمان اداری و ویژگی های آن آشنا شوید!

مبلمان اداری از اجزا جدا نشدنی یک محیط اداری و یا شرکت هستند به هر اداره ای که مراجعه کنید حتما مبلمان اداری را مشاهده خواهید کرد، استفاده از مبلمان اداری هم به منظور کاربردی بودن آن هاست و هم به دلیل این است که موجب راحتی کارکنان و مراجعین خواهد شد و در کنار این اگر از مبلمان اداری به دقت استفاده شود موجب زیبایی محیط اداری نیز خواهد شد، بر این اساس است که زمانی که قصد انتخاب مبلمان برای اداره یا شرکت خود را دارید لازم است که از نظر متخصصان و مشاوران در این زمینه بهره ببرید.
هر ساله شاهد ورود محصولی جدید در بازار مبلمان اداری هستیم. انواع مختلف محصولات تولیدی از قبیل میزهای مدیریت، مبلمان مدرن، صندلی اداری و بسیاری دیگر که توسط برندهای نام آشنای بازار تولید شده و به منظور رقابت به بازار عرضه می گردند. انتخاب از بین صد ها محصول آن هم با وجود تنوع و امکانات مثال زدنی واقعا کاری سخت و دشوار خواهد بود. امکاناتی نظیر طراحی ارگونومی مبلمان و صندلی های اداری، مبلمان متحرک، مبلمان اداری کم جا و… البته ناگفته نماند که طرح نهایی که توسط طراح دکوراسیون ارائه می شود و میزان کارایی آن، در قیمت آن تاثیر خواهد داشت.
مهم ترین نکات در تهیه مبلمان اداری، اعتبار کاری شما است این مبلمان نه تنها می تواند دکوراسیون و محیط کار شما را زیباتر کند بلکه می تواند باعث اعتبار بیشتر شما در میان مراجعه کنندگان باشد. در این مقاله سعی داریم با انواع مبلمان اداری و ویژگی های آن ها آشنا شویم.

انتخاب و خرید مبلمان اداری

در تعریف مبلمان اداری می توانیم بگوییم که مبلمانی که در محیط اداری به کار برده می شود به تجهیزاتی گفته می شود که به منظور چیدمان در محیط اداری به کار گرفته می شود، مبلمانی که برای محیط اداری مورد استفاده قرار می گیرد در انواع مختلفی است که از جمله آنها می توانیم به میزها، صندلی ها، کانتر، پارتیشن ها، سیستم فایلینگ، قفسه ها و… اشاره کنیم، استفاده از مبلمان در محیط اداری موجب می شود که فضای آن حالت کاربردی پیدا کند و با هماهنگی که بین قسمت های مختلف ایجاد می شود در نهایت بازده کار در محیط اداری بالاتر خواهد رفت. در هر بخشی از محیط اداری مبلمان اداری به کار برده می شود فرقی نمی کند اتاق مدیریت باشد یا اتاق کارمندان و یا محل مراجعه ارباب رجوع در هر صورتی مبلمان های اداری در همه جای فضای اداری وجود دارند.

خرید و انتخاب میز اداری

در بین مبلمان اداری، میز اداری یکی از مهم ترین آن ها است که در همه جای فضای اداری به کار برده می شوند، میزهای اداری با توجه با استفاده ای که از آن ها می شود در اندازه و انواع مختلفی تولید می شود که مدیران اداره ها و شرکت ها می توانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند. از نظر کاربردی نیز میزهای اداری در انواع مختلفی هستند که می توانیم به انواع میز کار گروهی، میز کنفرانسی، میز کارشناسی و یا کارمندی، میز مدیریت، کانتر یا میز پیشخوان و.. اشاره کنیم.

انتخاب و خرید صندلی اداری

یکی از مهم ترین انواع مبلمان اداری، صندلی اداری است. صندلی های اداری که مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع فراوانی هستند و در انواع مختلفی در بازار موجود هستند در تهیه صندلی اداری باید به چندین فاکتور از جمله فیزیک بدنی شخصی که استفاده می کند، نوع چیدمان اداره، نوع کاربرد و… توجه شود صندلی اداری مناسب باید دارای ویژگی های ذیل باشد:

  • بهتر است که صندلی اداری دارای حالت چرخشی باشد تا فشار زیادی به ستون فقرات به واسطه چرخیدن وارد نشود.
  • توصیه می شود که لبه صندلی اداری گرد باشد تا از جریان خون در پاها جلوگیری نکند.
  • لازم است که صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا با توجه به قد شخص بتوان ارتفاع را کم و زیاد کرد.
  • اگر صندلی که در اداره مورد استفاده قرار می گیرد دارای پشتیبان کمری باشد موجب می شود که کمر در حالت مناسبی قرار بگیرد.
  • بهتر است که دسته های صندلی نیز قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند و پهن و نرم باشند تا برای استفاده ایده آل باشند.
  • بهتر است که صندلی مورد استفاده در محیط اداری با ارگونومی بدن تناسب داشته باشد تا از وارد شدن فشار به کمر و ستون فقرات جلوگیری کند.

میز کنفرانس

خرید کانتر اداری

یکی دیگر از انواع مبلمان اداری کانتر هست، به اکثر محیط های اداری که رجوع کنید کانتر را حتما مشاهده خواهید کرد. کانترها در واقع میزهای پیشخوان و پذیرش هستند که در مکان های مختلف از جمله بانک ها، اداره ها، مطب ها، شرکت ها و… به کار برده می شوند. کانترها طوری طراحی شده اند که موجب می شوند که بین کارمندان و ارباب رجوع ها به خوبی ارتباط برقرار شود در مکان های اداری که فضا کم است به راحتی می توان از کانترها استفاده کرد چرا که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. این نوع مبلمان اداری نیز دارای تنوع بسیاری است که با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده کنید. شما برای خرید میز کانتر اداری می توانید برا کارشناسان آفن تماس حاصل قرمایید.

خرید پارتیشن

پارتیشن نیز جزئی از مبلمان اداری است، امروزه در اکثر محیط های اداری شاهد استفاده از پارتیشن های مختلفی هستیم. پارتیشن های اداری نیز در انواع و اندازه های مختلفی تولید می شوند که با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید آن ها را تهیه کنید، استفاده از پارتیشن اداری در محیط اداری بسیار با اهمیت و قابل توجه است اولا این که فضای کاری هر یک از کارکنان را تفکیک می کند و بخش های مختلف محیط اداری مشخص می شود و دوما این که موجب می شود که بازدهی کار کارمندان به دلیل افزایش تمرکز بیشتر شود. از انواع پارتیشن های اداری می توانیم به تک جداره و دوجداره اشاره کنیم:

  • پارتیشن اداری تک جداره: یکی از انواع مهم پارتیشن های اداری است که از آن به عنوان مبلمان اداری استفاده می شود در انواع مختلفی وجود دارد و از ستون های متعددی تشکیل شده است که به راحتی می تواند ثابت بماند.
  • پارتیشن اداری دوجداره: از انواع پارتیشن های مقاوم است که می تواند به صورت قاب یک تکه نیز تهیه شود این نوع پارتیشن برای محیط های اداری شلوغ بسیار مناسب است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری و انواع آن

قیمت مبلمان اداری، قیمت میز اداری و سایر محصولات تولیدی زیر گروه دکوراسیون داخلی بستگی به نوع طراحی و امکانات خاص آن دارد. بسیاری از محصولات هستند که با قیمت های آن چنانی وارد بازار می شوند ولی نه امکانات خاصی به مشتری ارائه می دهند و نه کیفیت مطلوبی دارند، پس مهم نیست چه قدر هزینه می کنید، گران بودن یا ارزان بودن دلیلی بر اطمینان از کیفیت کالا نیست. حتما از برندی نام آشنا خرید نمایید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت کالا از خدمات پس از فروش آن نیز بهره مند گردید.
در صنعت مد هر سال با ورود به سال جدید شرکت های مختلف برای عقب نماندن از سایر رقبا محصولاتی به روز تر و با امکانات جدید تری ارائه می نمایند. دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری هم همواره محصولات جدید و متنوعی را برای فروش در بازار ارائه می دهند. خط تولید مبلمان و میزهای اداری نیز با در نظر گرفتن سلیقه عموم مردم اقدام به تولید انواع مختلف میزهای مدیریتی، مبلمان اداری، میزهای کارشناسی و… می کنند، با این حال ممکن است برخی از طرح های موجود در بازار رضایت خاطر نداشته باشند براین اساس برندهای تولیدی طبق سفارش مشتری و بنا به سلیقه آن ها محصول را تولید کرده و بازار عرضه می دارد.
شاید در این روش قیمت تمام شده کمی گران تر از حالت انتخابی مدل های رایج موجود در بازار باشد، ولی کاملا مطابق سلیقه مشتری در طرح، رنگبندی و امکانات مد نظر مشتری ارائه خواهد شد. اگر خواندن این مطلب برایتان مفید بوده میتوانید برای خواندن سایر مقالات در زمینه مبلمان اداری به قسمت مقالات مبلمان اداری آفن مراجعه نمایید.

انواع مبلمان اداری

آشنایی با انواع مبلمان اداری و ویژگی های آن

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها