میز کارمندی و باید و نبایدهای انتخاب آن

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

باید ها و نباید های خرید میز کارشناسی و کارمندی چیست؟

اولین موردی که در بازدید از یک فضای اداری به چشم می­ آید، میز کارمندی است که پرسنل و کارمندان یک اداره یا دفاتر کار دولتی و خصوصی از آن استفاده می ­کنند. قیمت میز کارمندی معمولاً مهم ­ترین فاکتوری است که مسئولین خرید اداره­ ها برای خرید در نظر می­ گیرند. اگر چه قیمت میز کارمندی با توجه به بودجه ه­ای که ادارات و دفترهای کار در اختیار دارند، عامل بسیار مهمی است؛ این امر نباید باعث شود سایر ویژگی­ های میزهای کارمندی نادیده گرفته شود و همۀ جوانب خرید، تحت شعاع قیمت میزهای کارمندی قرار بگیرد.

اهمیت انتخاب میز کارمندی مناسب

کارمندان مهم­ ترین اجزای یک محیط کاری به شمار می­ روند و اغلب افرادی که بیشترین وقت را در دفتر کار و پشت میز کارمندی صرف می­ کنند، کارمندان هستند؛ بنابراین افزایش بازدهی و راندمان یک کسب و کار، ارتباط مستقیمی با راحتی کارمندان در محیط کار دارد و کارفرما موظف است شرایط را به بهترین نحو ممکن برای حضور کارمندان در دفتر کار فراهم کند. یکی از این ملزومات که نقش زیادی در سلامت جسمانی کارمند و افزایش بهره ­وری دارد، میز کارمندی مناسبی است که کاربر را در حین استفاده با مشکل مواجه نکند.

مهم ترین معیار ها در خرید میز کارشناسی

یکی از مهم ترین نکات در هنگام تجهیز کردن محیط اداری، کاربرد و ویژگی ها و محیط انجام می شود. شما باید برای خرید مبلمان اداری معیار های مهمی که اهداف سازمان هم در آن لحاظ شود را، نیز در نظر بگیرید. این معیار ها به شرح زیر می باشد:

انتخاب میز کارشناسی متناسب با وظایف کارمندان
انتخاب میز کارمندی براساس سبک طراحی محیط اداری
قیمت مناسب و بودجه ای که سازمان در نظر گرفته است
اندازه ی میز کارمندی که باز هم بسته به محیط اداری باید انتخاب شود
مقاومت و جنس میز اداری

ویژگی­ های میزهای کارمندی

ابعاد یک میز کارمندی، براساس ابعاد اتاق کار تعیین می ­شود. برای خرید میز کارشناسی مناسب باید کوچک و بزرگ بودن اتاق و همینطور تعداد میزهای موجود در یک اتاق را مد نظر قرار داد. همچنین استفاده یا عدم استفاده از ملزوماتی مانند کامپیوتر، گوشی تلفن، فکس، پرینتر و… گاه موجب بزرگ و کوچک شدن ابعاد میز کارمندی می­ شود.
ارتفاع میز کارمندی نیز از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است. یک میز کارمندی استاندارد نباید به اندازه­ای بلند باشد که دسترسی کارمند به همه سطح میز با مشکل مواجه شود و نه باید آنقدر کوتاه باشد که کاربر برای استفاده از آن مجبور به خم شدن بر روی میز شود که این امر در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات اسکلتی و جسمانی استفاده کننده می ­شود.
میزهای کارمندی اجزا و ملزومات و امکانات متفاوت و مختلفی دارند. میزهای اداری ممکن است با فایل­ های کشو دار، فایل­ های بایگانی یا فایل و کمد و جای کیس کامپیوتر و… طراحی شده باشند.
متریال ساخت میزهای کارمندی را معمولاً چوب، فلز، MDF، HDF و… یا ترکیبی از این مواد تشکیل می ­دهد.
طراحی یک میز کارمندی نخستین موردی است که در نگاه اول توجه را به سوی خود جلب می­ کند. هارمونی میز کارمندی با فضای کار و هماهنگی آن با دیگر اجزای اتاق، به زیبایی محیط کمک بسزایی می­ کند. یکی از ویژگی­ های مهم میز کارمندی وزن آن است. میز مناسب می­ بایست در عین دوام و مقاوم بودن، سبک باشد تا جابه­ جایی آن در صورت نقل و انتقال و یا نظافت روزمره به سهولت امکان­ پذیر باشد.

انواع میز کارمندی

میز کارمندی با توجه به طرح و مدل و نوع استفاده و اشل اداری شخص استفاده کننده و شرح وظایف هر شخص و میزان فضایی که باید در اختیار او گذاشته شود، انواع مختلفی دارد و قیمت میز کارشناسی نیز با توجه به این موارد متغیر و متفاوت است. از جمله میزهای کارمندی می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

میز کار خانگی
میز منشی
میز مدیریت
میز کارشناس
میز کنفرانس
میزهای کارمندی اپراتوری
میزهای کارمندی گروهی
میزهای هایگلاس
میزهای کارمندی پایه فلزی
میزهای کارمندی پایه ام دی اف
میزهای کارمندی کلاسیک
میزهای کارمندی مدرن
میزهای ال­ شکل

میزهای کارمندی مدرن

میزهای کارمندی مدرن که امروزه طرفداران بسیاری دارند، اغلب مناسب فضاهای کوچک کاری و کارهای گروهی طراحی شده­ اند؛ به گونه ­ای که با اشغال کمترین فضا، بیشترین بازدهی ممکن را دارند. قیمت میز اداری مدرن هم مانند دیگر انواع میز کارمندی به عواملی همچون سایز، کیفیت مواد، نوع طراحی و … بستگی دارد. با توجه به میزان حداکثری استفاده ی مفید و جاگیری کمتر، مقرون به صرفه­ تر از دیگر اشکال میز کارمندی به نظر می ­رسد.

عوامل تأثیر گذار بر قیمت میز کارشناسی

قیمت میز کارمندی تحت تأثیر عوامل مختلفی متغیر است:

نخستین عامل تأثیرگذار بر قیمت میز کارمندی، جنس مواد ساخت آن است. هرچه که مواد مورد استفاده در ساخت باکیفیت­ تر باشد، قیمت میز کارمندی هم بالاتر است.
اندازه ی میز دیگر عاملی است که در قیمت میز کارمندی تأثیر مستقیم دارد. طبیعتاً هرچقدر میز بزرگتر باشد، مواد مصرفی بیشتر شده و قیمت میز کارمندی نیز افزایش می­ یابد به همین جهت قیمت میز کارمندی کلاسیک که نسبت به سایر طرح­ ها ابعاد بزرگ­تری دارد و مواد اولیه بیشتری در ساخت آن استفاده شده است، معمولاً بالاتر از دیگر مدل­ ها است.
طراحی دیگر عامل تعیین­ کننده ی قیمت میز کارمندی است. گاهی طراحی میز کارمندی توسط کارشناسان طراحی و مختص همان محیط و متناسب با سایر اجزا و طراحی کلی محیط صورت می­ پذیرد و همین امر بر قیمت میز کارمندی اثر می­ گذارد. به طور کلی هر چقدر طراحی میز کارمندی پیچیده­ تر و خاص­تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.
دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمت میز کارمندی خدمات پس از فروشی است که برای این محصول ارائه می­ شود. خدمات پس از فروش اگرچه قیمت میز کارمندی را بالاتر می ­برد؛ اما در مقابل از خریدار در مقابل مشکلات احتمالی که ممکن است در حین استفاده از محصول پیش بیاید، حمایت می­ کند.
اعتبار برند و شرکت تولید کننده نیز تا حدود زیادی قیمت میز کارمندی را تحت تأثیر قرار می­ دهد؛ زیرا نام برند اغلب مؤید تجربه و به دنبال آن کیفیت بالای محصول است.

خرید میز کارمندی برای محیط اداری

شما وقتی می خواهید یک محیط اداری را تجهیز کنید باید به نکاتی که در بالا ذکر شد توجه نمایید و سپس برای خرید اقدام کنید. این انتخاب باتوجه به نوع کسب و کار شما متفاوت می باشد. باهم در این مقاله باید ها و نباید های خرید میز اداری، ویژگی های میز کارشناسی، انواع میزهای کارمندی و عوامل تاثیر گذار در قیمت میز کارمندی را بررسی کردیم. تیم فضانما با ارائه بهترین و باکیفیت ترین میزهای کارمند، میز مدیریت و کلیه تجهیزات یک محیط اداری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آفن تماس حاصل فرمایید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها