قفسه بایگانی چیست و چه کاربردی دارد

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

کاربرد قفسه بندی بایگانی چیست؟

در این متن قصد داریم به بررسی قفسه بایگانی و کاربرد آن بپردازیم. اگر مسئول حفاظت و نگهداری اسناد و مدارک زیادی می باشید و می خواهید از این اسناد و مدارک به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید ، یا اگر به دنبال وسیله ای برای امنیت بیشتر اسناد و مدارک می باشید ولی از کوچک بودن محل کار خود برای نگهداری این مدارک ناراحت هستید، می توانید از قفسه بایگانی کمک بگیرید. با کمک این وسیله می توانید به همه خواسته های خود برسید. برای آشنایی با قفسه بایگانی و کاربرد آن تا انتهای متن با ما همراه باشید.

قفسه بایگانی

همانطور که می دانید مدارک و اسناد جز مهم و ضروری هر ارگان و اداره ای می باشد که باید همه این مدارک به صورت مرتب و دسته بندی شده در مکانی مناسب نگهداری شوند. البته نگهداری حجم زیادی از این مدارک و اسناد کار بسیار دشواری می باشد. زیرا هم باید در مکانی امن نگهداری شوند و هم این که بدون آسیب و به صورت کاملا کلاسه شده و مرتب از آنها حفاظت شود. یکی از دغدغه ها در نگهداری این مدارک، دسترسی آسان در کمترین زمان ممکن می باشد. که برای حل همه این مشکل ها به طراحی قفسه بایگانی پرداخته شده است. قفسه های بایگانی امروزه در انواع مختلفی نظیر قفسه بایگانی کتابخانه ای، اتوماتیک، برقی، الکترونیکی، مکانیکی، فوق سبک و … ساخته شده است. این قفسه ها در طراحی دکوراسیون داخلی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به گونه ای که می توان به کمک آنها به بهینه سازی فضا پرداخت و از کمترین مکان بیشترین بهره را برد. قفسه های بایگانی که امروزه مورد توجه قرار گرفته است، به دو صورت دستی و الکترونیکی قابل استفاده می باشند.

جنس قفسه بایگانی

افراد می توانند قفسه بایگانی مورد نظر خود را با جنس، شکل و قابلیت های مورد نظر سفارش دهند. این قفسه ها از جنس چوب، فلز، شیشه و… ساخته می شوند. که البته طرح و شکل آنها متفاوت است. قفسه های بایگانی به دو صورت دستی و الکترونیکی کار می کنند. طبقه برخی از قفسه های بایگانی مانند قفسه بایگانی ریلی قابلیت جابجایی داشته و با حرکت قفسه فضای قفسه و نگهداری نیز چند برابر می شود.

کاربرد قفسه بایگانی

قفسه بایگانی به افرادی که در قسمت بایگانی هر ارگان یا اداره ای کار می کنند، کمک می کند تا بتوانند مدارک را به صورت کاملا مرتب و دسته بندی شده ای نگهداری کنند. به گونه ای که در هنگام نیاز، در حداقل زمان ممکن و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرد. قفسه بایگانی به افراد کمک می کند که در فضای بسیار کمی حجم زیادی از مدارک را نگهداری کنند. بنابراین این قفسه ها در مکان ها و اداراتی که با کمبود فضا نیز مواجه هستند، بسیار کارایی دارند. قفسه بایگانی امنیت لازم را برای نگهداری و حفاظت اسناد و مدارک هر ارگان فراهم می کند. همچنین نوع این قفسه ها متفاوت می باشد. در واقع طراحان داخلی می توانند به کمک این قفسه ها به زیبایی فضای اتاق نیز کمک کنند.
قفسه های بایگانی در شکل های مختلفی طراحی می شوند. که برخی از آنها مانند قفسه بایگانی ریلی به دلیل جابجایی و حرکت آسان، کارایی زیاد، امنیت بالا و غیره مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند. همچنین بسیاری از این قفسه ها قابلیت جابجایی دارند و اگر افراد قصد انتقال از یک محیط به محیط دیگری داشته باشند، می توانند به راحتی قفسه بایگانی را با خود منتقل کنند. از دیگر کارایی قفسه های بایگانی جلوگیری از ورود هر گونه حشره، موجود زنده و گرد و غبار به درون مدارک می باشد.

بحث پایانی

اگر در اداره ای کار می کنید که مجبور به نگهداری مدارک و اسناد زیادی هستید و باید همیشه به این مدارک دسترسی داشته باشید، می توانید از قفسه های بایگانی کمک بگیرید. این قفسه ها به شما کمک زیادی برای دسترسی آسان و نگهداری درست از مدارک خواهند کرد. البته با کمی سلیقه و طراحی قسمت خارجی قفسه می توانید به محل کار خود زیبایی دو چندانی نیز ببخشید.
برای خرید مبلمان و اطلاع از قیمت مبلمان اداری می توانید با کارشناسان آفن تماس حاصل فرمایید. ما با ارائه بهترین خدمات و محصولات در کنار شما همراهان گرامی می باشیم.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها