صندلی اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مهم ترین ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک

شغل بسیاری از افراد به گونه ایست که مجبور هستند تا مدت زمان زیادی را در طول روز نشسته باشند. از این قبیل می توان به کارمندان، تایپیست ها، گرافیست ها و… اشاره کرد. ما قصد داریم تا صندلی ارگونومیک را به منظور پیشگیری از عارضه های حاصل از زیاد نشستن به شما معرفی نماییم.

علم ارگونومیک چیست؟

صندلی ارگونومیک چیست؟؛ تغییراتی که در چند دهه ی اخیر در سبک زندگی ها و شغل های افراد در سراسر دنیا ایجاد شده است، موجب شده تا علمی به نام ارگونومیک شکل گیرد که هدف آن توجه به سلامتی افراد و طراحی راه حل هایی به منظور حفظ آن می باشد. افراد بسیاری از جمله کارمندها و گرافیست ها در طول روز مدت زمان زیادی را پشت میز می نشینند که با گذشت زمان و در صورت عدم رعایت برخی نکات دچار دفورمی (تغییر شکل) ستون فقرات یا برخی مشکلات دیگر مانند درد کمر، گرفتگی گردن و … خواهند شد. علم ارگونومیک با تلاش های بسیار، نوعی صندلی طراحی نموده که دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که مانع بروز عارضه هایی می شود که به آن ها اشاره شد. در ادامه درباره ی ساختار و ویژگی های صندلی ارگونومیک بیشتر توضیح خواهیم داد.

صندلی ارگونومیک

صندلی های اداری ارگونومیک متناسب با ویژگی هایی که دارند انواع مختلفی خواهند داشت. ویژگی های صندلی کارمندی ارگونومیک تفاوت ایجاد می کند موارد زیر خواهد بود:

1. ارتفاع مناسب صندلی ارگونومیک
2. پهنای تکیه گاه صندلی های ارگونومیک
3. عرض و عمق مناسب صندلی
4. تشک های به کار رفته در صندلی

ویژگی های صندلی ارگونومیک

ارتفاع صندلی توسط یک اهرم متناسب با قد فرد قابل تنظیم خواهد بود که بهترین ارتفاع صندلی اداری حدوداً 40-50 سانتی متر از سطح زمین می باشد. اما یکی از مهم ترین بخش های یک صندلی ارگونومیک اداری نشیمن گاه و تکیه گاه آن می باشد که باعث می شود تا فشار وارده به کمر و استخوان های لگن تا حد زیادی کنترل شده و کاهش پیدا کند. در برخی صندلی های ارگونومی این دو بخش از یک دیگر مجزا بوده و تکیه گاه صندلی قابل تنظیم خواهد بود. در صورت پیوسته بودن این دو بخش زاویه ی آن ها قابل تغییر خواهد بود.
تکیه گاه صندلی به گونه ای طراحی شده است که فضای گودی کمر را به خوبی پوشش داده و مانع از تشدید خستگی یا ایجاد درد کمر در فرد خواهد شد. به منظور راحتی بیشتر در ساخت این نوع از صندلی اداری از تشک هایی با منافذ هوایی استفاده می کنند که بسیار راحت و نرم بوده و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا مدت طولانی تری بر روی صندلی بنشینید. نکته ی قابل توجه دیگر دقت به عمق استاندارد ارگونومی صندلی می باشد که حدوداً 40 تا 50 سانتی متر خواهد بود. عمق صندلی باید به گونه ای باشد تا شما علاوه بر احساس راحتی، بتوانید پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید.

نحوه خرید صندلی ارگونومیک

شما به راحتی و با مراجعه به وب سایت های معتبر می توانید صندلی مورد نظر خود را در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده کرده و پس از انتخاب، آن را سفارش دهید و خرید اینترنتی صندلی اداری خود را انجام دهید. قیمت ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که با مراجعه به سایت از آن ها آگاهی پیدا خواهید کرد. پس از سفارش، محصول خود را در مدت زمانی کوتاه درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.
در این مقاله سعی کردیم تا حد زیادی شما را با استانداردهای مرتبط با صندلی ارگونومیک آشنا نماییم تا قبل از سفارش و خرید این محصول، آشنایی مختصری با صندلی ارگونومیک اداری داشته باشید. با خرید این صندلی، سلامتی فیزیکی خود را تضمین نمایید.
شرکت آفن با ارائه بهترین خدمات و محصولات و تجهیزات اداری، بهترین و با کیفیت ترین مبلمان اداری در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها