طراحان مبلمان اداری به چه نکاتی در طراحی توجه می کنند

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

مبلمان اداری به مجموعه‌ ای از میزها، صندلی‌ ها، مبلمان و پارتیشن‌ اداری گفته می‌ شود که در محیط اداری و شرکت‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. طراحی مبلمان اداری باید به شیوه ای باشد که استفاده کنندگان از آن احساس آرامش داشته باشند و علاوه بر آن زیبایی و دیزاین این محیط نیز رعایت شود و به آن توجه شود. طراحان مبلمان اداری وظیفه‌ ای مهم را بر عهده دارد زیرا باید تمامی این نکات را مد نظر داشت تا بتوانند رضایت استفاده کننده از آن ها را جلب کنند. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص همراه ما باشید تا شما را با اصول و قواعد کلی طراحی مبلمان اداری آشنا کنیم.

نکات مهم برای طراحی مبلمان اداری نکات مهم برای طراحی مبلمان اداری

طراحی مبلمان اداری

طراحی مبلمان اداری باید به گونه‌ ای باشد که کارمندان و استفاده کنندگان از این وسیله به دلیل استفاده طولانی از آن در طول روز احساس رضایت و راحتی داشته باشند. هر چه کارمندان شما در این محیط احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند راندمان آن ها بالاتر می رود و رضایت کارفرما و مشتری را به همراه خواهد داشت. در هنگام طراحی مبلمان اداری باید به نکاتی مانند راحتی و کیفیت مبلمان اداری، سایز و اندازه آن به گونه‌ ای که با فضای اداری هماهنگ باشد و رنگ و مدل مبلمان اداری توجه داشت. طراحان مبلمان اداری با دقت و توجه بسیار تمامی نکاتی را که در بالا به آن ها اشاره کردیم در زمان طراحی مبلمان مد نظر دارند. طراحی مبلمان اداری باید به گونه‌ ای باشد که مشخص کننده نوع فعالیت شرکت شما باشد و با فضای شما همخوانی داشته باشد. به طور کلی طراحی زیبا، دوام و استحکام بالا و ارگونومیک اصولی و استاندارد نکاتی هستند که طراحان در زمان طراحی مبلمان اداری به آن توجه دارند و سعی می ‌کنند تمامی این اصول و قواعد را در زمان طراحی مد نظر قرار دهند.

نکات مهمی که طراحان باید در هنگام طراحی مبلمان اداری به آن توجه کنند

اولین نکته و مهم ترین نکته‌ ای که در زمان طراحی مبلمان اداری طراحان به آن توجه ویژه‌ای دارند توجه به اصول ارگونومی آن است. طراحی مبلمان اداری باید به گونه‌ ای باشد که مطابق با خواست و نیاز استفاده کنند باشد و با آن مطابقت داشته باشد. با استفاده از دانش و تکنولوژی روز و نرم افزارهای متنوعی که وجود دارد طراحان در هنگام طراحی مبلمان می ‌توانند با توجه به اندازه گیری اندازه بدن بهترین طراحی را برای ساخت مبلمان اداری داشته باشند. پس راحتی از اصلی ترین نکات طراحی مبلمان اداری خواهد بود. به طور کلی در زمان طراحی مبلمان اداری کارکرد سه گانه زیر باید رعایت شود و باید به این کارکردها توجه داشت:

  • کارکرد استتیک در طراحی مبلمان اداری
  • کارکرد سمبلیک در طراحی مبلمان اداری
  • کارکرد عملکردی در طراحی مبلمان

ویژگی های مهم برای طراحی مبلمان اداری ویژگی های مهم برای طراحی مبلمان اداری

ویژگی‌ های مبلمان اداری مناسب از دید طراحان

طراحان و متخصصان مبلمان اداری این اعتقاد را دارند که یک مبل اداری مناسب باید ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

– اولین ویژگی های مبلمان اداری راحتی و استفاده مفید از آن می‌ باشد به گونه ای که استفاده کننده از آن در پی ساعت ها استفاده احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشد.
– از دید طراحان مبلمان اداری یک مبل استاندارد و مناسب باید از بهترین مواد اولیه ساخته شده باشد و از دانش و تکنولوژی روز برای ساخت مبلمان اداری استفاده کرد.
– مبلمان اداری مناسب باید سبک باشد و قابلیت جابجایی را به راحتی داشته باشد.
– مبل های پایه دار به دلیل راحتی نظافت بهترین انتخاب برای محیط اداری هستند.
– اتصالات و ابزار و یراق به کار رفته در ساخت مبلمان اداری باید استحکام و دوام بالایی داشته باشد و چوب به کار رفته در این نوع مبلمان باید در برابر آفات چوب ایمن باشد.
– در هنگام طراحی مبلمان پارچه‌ ای که به عنوان پوشش برای مبلمان اداری انتخاب می‌ شود باید ضخامت و دوام بالایی داشته باشد.

طراحی مبلمان اداری طراحی مبلمان اداری

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها