انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر چگونه است

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

بهترین مبلمان و لوازم جانبی اداری که در مطب دکتر باید استفاده شود

دکوراسیون داخلی هر مکان به حس جذابیت و چشم نوازی کمک زیادی می کند. مطب دکتر یکی از مکان هایی است که جذابیت دکوراسیون داخلی و طراحی آن به افزایش اعتماد و کاهش استرس مراجعه کنندگان کمک می نماید. در این مقاله به بررسی بهترین مبلمان برای مطب دکتر خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی و دکوراسیون در مطب

عموما پزشکان مخصوصا پزشکانی که در مراکز درمانی عمومی مانند بیمارستان ها فعالیت می نمایند به دکوراسیون داخلی مطب خود زیاد اهمیت نمی دهند. شاید یکی از مسائلی که باعث این امر می شود هزینه های گزاف اینگونه طراحی ها و چیدمان مطب دکتر است. اما در انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر چند نکته مهم نهفته است که به بررسی آنها می پردازیم. از جمله برتری های مبلمان اداری ایرانی نسبت به خارجی به این موضوع می توان اشاره کرد که متناسب با فرهنگ و حوزه های کاری ما طراحی و ساخته می شوند و به راحتی در هر زمان قابل دسترس می باشند.

اولین نکته برای انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر

اولین و مهمترین نکته هنگام انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر توجه به نوع طبابت در این مکان است. با توجه به اینکه این مطب، برای چه نوع بیمارانی استفاده خواهد شد کمک می کند تا بتوانید نوع مبلمان و لوازم جانبی اداری را انتخاب نمایید. بهترین مبلمان برای مطب دکتر اطفال با مبلمان مطب دندانپزشکان کاملا متفاوت است. حتی برای مطب دکتر بیماران حسی و حرکتی باید از نوع مبلمانی انتخاب نمود که مراجعه کنندگان به راحتی قادر به استفاده از آن باشند.

استفاده از چند تخت برای بیماران بد حال و یا صندلی هایی که به سادگی به تخت تبدیل می شوند نیز در اینگونه از مطب ها بسیار حائز اهمیت است. در مطب دکتر اطفال نیز استفاده از چند صندلی کودک و استفاده از لوازم جانبی اداری با رنگ شاد به ایجاد حس راحتی در کودکان کمک زیادی می نماید. از ویژگی های مبلمان اداری مناسب برای مطب می توان به حوزه پزشکی اشاره کرد که در هر زمینه ای که باشد مبلمان مخصوص مطب به خود را دارد.

ایجاد احساس آرامش با بهترین مبلمان برای مطب دکتر

مطب دکتر از جمله مکان هایی است که افراد با وضعیت جسمانی و روحی متفاوت به آن مراجعه می نمایند. اینگونه از محیط ها را برای اینکه احساس ناراحتی و استرس را از مراجعه کننده بگیرد و به جای آن آرامش را مهمان روح و جان وی کند باید از بهترین مبلمان اداری برای مطب دکتر استفاده کند. شاید زمانی که نام بهترین مبلمان برده می شود. همه فکر کنند که بهترین حتما گرانترین است. اما این فقط یک فکر است و الزاما درست نیست. با چند ایده خلاقانه و بکر می توان بهترین مبلمان برای مطب دکتر را از نوع کاملا عادی اما نوآورانه تهیه و دکوراسیون داخلی مطب را نیز به نوعی زیبا چیدمان نمود.

اولین مکان اتاق منشی

معمولا اولین مکانی که بیمار و همراهان وی هنگام مراجعه به یک مطب وارد آن می شوند. اتاق منشی است. لوازم جانبی اداری در این قسمت از مهمترین بخش های مطب است. به دلیل اینکه مراجعه کننده زمان طولانی در این قسمت به انتظار می ماند. باید این بخش دارای چند المان خاص باشد تا بتواند حس دل نگرانی و درد و رنج را در بیمار کاهش دهد. نوع مبلمان و تعداد مناسب صندلی در این قسمت بسیار مهم است. نکته مهم دیگر در این قسمت استفاده از چند تابلو و یا گلدان های طبیعی و یا مصنوعی است که ایجاد خشکی و بی روحی اتاق را کم نماید. همچنین تاثیر رنگ مبلمان اداری در زیبایی فضای کار می تواند بیماران در حال انتظار را آرام کند، بنابراین انتخاب رنگ مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهترین مبلمان برای مطب دکتر

نوع مبلمان در این مکان باید دارای چند ویژگی باشد که به بیان آن می پردازیم. همیشه سعی نمایید که از مبلمان با متریال با کیفیت و قابل شستشو در این مکان استفاده نمایید. به دلیل مراجعه بیماران و استفاده از مبلمان و صندلی ها به صورت مکرر این نوع مبلمان باید قابلیت شستشو و نظافت داشته باشند. همچنین متریال با کیفیت کمک می نماید که این لوازم جانبی اداری زود دچار استهلاک و فرسودگی نشود.

رنگ مبلمان مطب دکتر نیز از نکات کوچک اما مهم است. دقت کنید که برای این که مبلمان شما با مطب دکتر هماهنگی داشته باشد از رنگ های مناسب آن استفاده نمایید. همچنین رنگ این مبلمان باید با فضای داخلی مطب همخوانی داشته باشد تا ایجاد خستگی بصری برای شما و مراجعه کنندگان شما را نکند. استفاده از رنگ های خنثی علاوه بر اینکه مطب دکتر را بزرگتر جلوه می دهد. زیبایی مبلمان را نیز در نظر مراجعه کننده بیشتر به نمایش در می آورد. نوع، رنگ و مدل از اطلاعات مهم در خصوص طراحی مبلمان اداری مناسب هستند که هرگز نباید آنها را نادیده گرفت.

انتخاب هوشمندانه

اگر شما به دنبال بهترین مبلمان برای مطب دکتر هستید. ابتدا به چند نکته توجه نمایید.
توجه کنید که برای این کار چقدر بودجه در نظر دارید.
مبلمان را برای چه نوع مطبی نیاز دارید.
متراژ مطب شما چقدر است.
رنگ دیوارها به چه رنگی است.
سعی نمایید بر روی لوازم جانبی اداری مطب نیز همانند مبلمان تاکید داشته باشید.
همخوانی رنگ ها و استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون داخلی مطب خستگی را از چشم مراجعه کنندگان دور می کند.
با تاکید بر اینکه استفاده هوشمندانه از نوع و چیدمان دکوراسیون داخلی مطب دکتر به این مکان فضایی زیبا هدیه می کند بر رونق کسب و کار شما نیز می افزاید. دقت کنید که امروزه استفاده از ایده های نو و تازه و چیدمان به روش های غیر معمول باعث افزایش راندمان کاری در میان کارکنان و افزایش بهره وری در آنان می شود.

لوازم جانبی اداری

همیشه مبلمان در یک مکان کسب و کار مورد توجه قرار دارد و در بعضی از موارد به دیگر لوازم شاید توجهی نشود. اما این لوازم نیز مانند مبلمان در طراحی داخلی و نحوه چیدمان آن مهم است. میز منشی، محل نگهداری پرونده بیماران، چند تابلوی زیبا، گلدان های گل، نورپردازی مناسب و چشمگیر مکان و یا حتی در معرض دید قرار دادن گواهی نامه ها و جوایز پزشکی همه و همه به شما در یک چیدمان بی نقص و برقراری ارتباط میان شما و مراجعه کننده کمک می نماید. اگر شما در انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر و استفاده از لوازم جانبی اداری مناسب برای این مکان دچار مشکل هستید حتما با یک طراح داخلی قابل اعتماد و خبره مشورت نمایید. علاوه بر آن می توانی برای خرید انواع مبلمان اداری به وب سایت آفن مراجعه کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها