ویژگی های بهترین طراحی محل کار

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

با بهتریت طراحی های محل کار آشنا شوید

دومین فضایی که بیشتر افراد در طول روز در آن قرار دارند محل کار می باشد که با رعایت ویژگی های بهترین طراحی محل کار شما می توانید راندمان کاری خود را بالا برده و از بودن در محیط کاری لذت ببرید. یک دکوراسیون ایده آل در محل کار می تواند محیطی مناسب و همچنین شاد را برای مراجعه کنندگان به وجود آورده و به طبع شما می توانید با محیطی دلنشین و آرامش بخش، مشتریان بیشتری را داشته باشید. زیرا هر چه محیط کار انرژی بخش باشد بازدهی کارمندان بالا رفته و بیشتر مورد توجه ارباب رجوعان قرار خواهید گرفت.

مهمترین ویژگی های بهترین طراحی محل کار

شاید برای شما هم سوال باشد که طراحان مبلمان اداری به چه نکاتی در طراحی توجه می کنند؟ اولین فاکتوری که در دیزاین دکوراسیون محل کار باید رعایت شود تناسب داشتن رنگ های بکار گرفته شده می باشد. بنابراین سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که ملایم و همیشگی هستند و با رنگ مبلمان و میز و صندلی کار شما همخوانی داشته باشد. هیچگاه از رنگ های جیغ که در کوتاه مدت باعث دلزدگی افراد می شود استفاده نکنید، البته یکرنگ بودن محیط کار می تواند فضا را کسل کننده و بی روح کند پس در انتخاب رنگ حتما ویژگی های بهترین طراحی محل کار را در نظر داشته باشید و رنگ هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر هارمونی دارند و با کار شما بی تناسب نیستند.

انتخاب میز و صندلی برای دکوراسیون محل کار

یکی از ویژگی های بهترین طراحی محل کار انتخاب و خرید مبلمان اداری اعم از میز و صندلی محیط کار می باشد از منظر روانشناسی نظم و ترتیب و نحوه چیدمان میز و صندلی در محیط کار می تواند تا حد چشمگیری بر روی عملکرد کارکنان تاثیر بسیار مثبتی را داشته باشد. بنابراین برای اجرای بهترین طراحی محل کار سعی کنید میزهایی را بکار بگیرید که دارای فضای کافی برای چیدن وسایل مورد نظر شما باشد و از نظر ظاهری زیبا باشد. قفسه، دکور و همچنین شلف از جمله موارد لازم در محل کار به شمار می آید. بدون شک از جمله ویژگی های بهترین طراحی محل کار این است که قفسه ها در کنار میز کار تعبیه شوند و تمام مدارک، کتاب ها و دیگر موارد مورد استفاده در محل کار را به درستی در خود جای دهند.

رعایت ویژگی های بهترین طراحی محل کار

زمانی شما می توانید بیشترین بازدهی را از محل کار خود داشته باشید که ویژگی های بهترین طراحی محل کار به درستی رعایت و اجرا شوند. شاید از نظر خیلی افراد میزان نور و نوع نور به کار رفته شده در محیط کار یک مورد بی اهمیت باشد. اما حقیقت آن است که وجود نور طبیعی و تلالو نور آفتاب در محل کار می تواند یک روح تازه را به محیط کار بدهد و هر گونه خستگی و کسالت را از شما دور کند. از طرفی با وجود نور خورشید در اتاق، محل کار بزرگتر جلوه داده و می تواند محیط دل بازتری در طول روز برای شما و مشتریان باشد. پس سعی کنید با چند گل طبیعی و حضور نور آفتاب در محیط کار، انرژی مثبتی را در اتاق خود به وجود آورید. تاثیر طراحی محیط کار بر عملکرد کارمندان به قدری زیاد است که می توان آن را مهمترین فاکتور در محل کار دانست تا بازدهی خوبی را مشاهده نماییم.

یک نکته مهم در طراحی محیط کار

هنگامی که ارباب رجوع به اتاق شما وارد می شود بدون شک اضطراب دارد و این حالت روحی می تواند به شما القاء شود و از درجه موفقیت شما بکاهد. بنابراین یک راز مهم در ویژگی‌ های بهترین مبلمان اداری و طراحی محل کار این است که با قرار دادن یک عکس خانوادگی که توام با لبخند زدن شما باشد بر روی میز کار و یا دیوار اتاق کار خود می توانید به راحتی در مشتریان حس آرامش را به وجود آورید و سبب شوید تا ارباب رجوع با شما احساس راحتی پیدا کند. قرار دادن یک تقویم رومیزی لوکس و یک ساعت جدید رومیزی به همراه یک گلدان کوچک این قابلیت را دارد تا میز کار شما را از خشکی و بی روح بودن خارج کند. وجود برخی تابلوهای هنری بر روی دیوار اتاق کار شما این توانایی را دارد تا فضای رئيس و کارمندی را در هم شکسته و مشتریان حس خوبی را در رابطه با شما دریافت کنند.

دکوراسیون محل کار را متنوع می کند

برای عوض کردن فضای خشکی که در اتاق کار افراد حاکم است همیشه یک ظرف پر از شکلات و یا شیرینی را روی میز مشتریان و یا میز خود قرار دهید نه اینکه قصد پذیرایی از ارباب رجوعان را داشته باشید بلکه با این کار شما می توانید به مشتریان این پیغام را القاء دهید که شما فردی برونگرا بوده و تمایل دارید رابطه ای دوستانه با دیگران برقرار کنید که این طرز فکر می تواند بدون شک تعداد مشتریان شما را بالا ببرد. استفاده از تجهیزات اداری در طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است، تجهیزات و مبلمان اداری در زیبایی فضا کمک بسیار زیادی می کنند ولیکن نباید از تجهیزات بیشماری در یک فضای کوچک و محدود استفاده کرد. به صورت کلی همه چیز باید در حد نرمال و عادی و البته متناسب با هم استفاده شود.

در دکوراسیون محل کار تجمل گرایی ممنوع

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های بهترین طراحی محل کار این است که تا حد ممکن از لوازم ساده و جدید استفاده کنید اما از تجمل گرایی و لاکچری بودن دوری کنید زیرا مطمئنا فضاهای خیلی لوکس و لاکچری حس خجالت و غریبگی را در مشتریان به وجود آورده و سبب می شود تا راندمان کاری شما سقوط کند. بنابراین سعی کنید از میزها و صندلی های جدید اما ساده در محل کار خود استفاده کنید و ویژگی های بهترین طراحی محل کار را بر پایه صمیمیت و برقراری ارتباط دوستانه ای با مراجعه کنندگان قرار دهید. به عبارتی ایجاد فضای دوستانه برای دفتر کار یکی از مهمترین گزینه هایی است که باید برای جذب و رضایت مراجعه کنندگان خود، به آن دقت نمایید. اگر صندلی و میز کار رئیس آنچنانی و بزرگ و خیلی شیک باشد بدون شک مشتریان با رئيس یک حس اختلاف طبقاتی و فرهنگی پیدا کرده و نمی توانند آنگونه که باید و شاید تقاضای خود را بیان کنند. بنابراین از آنجایی که در محیط های کاری حضور هر نوع قشر جامعه ای وجود دارد پس ممکن است فرد با اولین مراجعه حس بدی را در خود پیدا کرده و از مراجعات بعدی خودداری کند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها