بهترین چیدمان مبلمان اداری در فضای کار با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

چیدمان مبلمان اداری و نحوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن

چیدمان مبلمان اداری برای ایجاد فاصله اجتماعی می تواند در کنار پوشیدن ماسک و استفاده از ضدعفونی کننده های الکلی، راهکار جانبی و موثری باشد. دکوراسیون اداری شامل تجهیزات مختلفی است که با هدف ایجاد دسترسی راحت تر به تجهیزات، ایجاد آرامش و افزایش بهره وری ایجاد می شود اما امروزه یکی دیگر از اهداف ایجاد دکوراسیون ها و چیدمان مبلمان اداری و رعایت فاصله گذاری اجتماعیبرای به حداقل رساندن ابتلا به بیماری کرونا می باشد.

مبلمان و دکوراسیون چیست؟

دکوراسیون داخلی مجموعه فعالیت هایی است که برای هماهنگ سازی اجزا و مبلمان یک محل با توجه به نوع آن مکان انجام می شود. این هماهنگ سازی می تواند علاوه بر مبلمان، در رنگ بندی نیز صورت بگیرد. مبلمان مجموعه وسایل مورد نیاز برای یک محیط است که افراد برای فعالیت در آن مکان، به آن نیازمند هستند. امروزه دو مقوله مبلمان و جایگذاری آن برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی جزو یکی از مهم ترین و پیش نیاز فعالیت در هر مجموعه و مکانی است که می تواند به انواع دکوراسیون های اداری و خانگی تقسیم بندی شود.

اهمیت چیدمان مبلمان اداری در دوران کویید-19

در مورد اهمیت چیدمان مبلمان اداری در یک محیط یا ایجاد یک دکوراسیون داخلی مناسب باید به موارد مختلفی اشاره نمود:

افزایش کیفیت فضای داخلی: در دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان ها، نحوه چیدن و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح و نورپردازی سبب می شود تا کیفیت فضای داخلی از نظر کارایی افزایش یابد.
افزایش زیبایی و جذابیت محیط: یکی دیگر از عواملی است که می تواند به در چیدمان مبلمان و دکوراسیون مهم باشد.
ایجاد آرامش
افزایش راندمان کارکنان آن محیط
اثر بخشی بر فضای یک مجموعه که با توجه به نوع آن مکان و فعالیتی که در آن انجام می شود، می تواند به صورت یک مجموعه رسمی، صمیمی، کلاسیک و سنتی باشد.
القا حس امنیت، آرامش و شور و هیجان از دیگر عوامل مهم در دکوراسیون و چیدمان مبلمان داخلی یک مجموعه می باشد.
دسترسی راحت و سریع به وسایل مورد نیاز

چیدمان مبلمان اداری یک شرکت در دوران کرونا

مبلمان اداری شامل تمام محصولات و امکاناتی است که در فضای اداری مورد نیاز می باشد. این تجهیزات می تواند شامل انواع صندلی های اداری، مبل های اداری، میزهای مدیریتی، کنفرانس، کارمندی، دراورها و کمد ها باشد. به طور کلی مبلمان اداری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که شامل انبارش های اداری، اکسسوری اداری، صندلی و میزهای اداری است. هر کدام از این مجموعه ها می تواند مدل های مختلفی داشته باشد. صندلی ها می توانند به صورت معمولی یا ارگونومیک طراحی شده و در مدل های صندلی کارمندی، کارشناسی، مدیریتی، کنفرانسی، آزمایشگاهی و… به کار گرفته شوند.

چیدمان مبلمان اداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

با شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری، پروتکل های بهداشتی مختلفی ارائه شده است که یکی از مهمترین آنها حفظ فاصله 1 متری به عنوان حداقل فاصله بین افراد است. رعایت این فاصله اجتماعی به خصوص برای محیط های اداری که معمولا فضای بسته و پر رفت و آمدی هستند، بسیار مهم است. در مورد چیدمان مبلمان اداری با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید به موارد مختلفی اشاره نمود که عبارتند از:

چیدمان مبلمان اداری باید از محیط های اطراف ایزوله باشد.
میزها کارمندی باید حداقل یک متر با محل مشتری فاصله ایجاد کند.
قرار دادن میز بین صندلی ها نیز راهکار دیگری در چیدمان مبلمان اداری است که می تواند سبب ایجاد فاصله اجتماعی شود.
در چیدمان مبلمان اداری تا حد امکان باید از فشردگی و ایجاد فضای شلوغ جلوگیری کرد بنابراین لازم است ایجاد فاصله یک متری بین صندلی ها که این فاصله باید از طرفین یعنی از جلو، عقب، چپ و راست باشد، در نظر گرفته شود. همچنین برای صندلی هایی که به صورت یکپارچه و چند نفری طراحی شده اند، می توان با چسباندن علائم به صورت یکی در میان این فاصله را رعایت کرد.
در کنار ایزوله کردن هر محیط با محیط پیرامون، باید یک فاصله و حایل بین قسمت کارمندان و ارباب رجوعان ایجاد شود. زیرا غالبا فضای بیرون از محیط اداری که محل رفت و آمد ارباب رجوع می باشد، بیشتر می تواند در معرض آلودگی قرار بگیرد. از جمله نکات دیگری که باید در چیدمان مبلمان اداری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد، می توان گفت:

وجود وسایل اضافی و دست و پا گیر می تواند علاوه بر آنکه باعث بی نظمی و اخلال در رفت و آمد شود، سبب تماس با مراجعه کنندگان و افراد حاضر در محیط شده و محیط را آلوده کند. بنابراین باید این وسایل اضافی و هر تجهیزاتی که به صورت نامنظم قرار گرفته اند، برای به حداقل رساندن تماس با مراجعه کنندگان، کنار گذاشته شده یا جابه جا شوند.
یکی دیگر از نکاتی که باید در چیدمان مبلمان اداری در دوران ویروس کرونا رعایت شود، جدا کردن فضای ورودی اداره از فضای بیرون است.
تا حد امکان از قرار دادن لوازم اداری پرکاربرد نظیر تلفن ها، کامپیوتر ها، کیبورد ها و… در محیط بیرون از حائل جلوگیری شود.
محل قرارگیری میز برای نوشتن برگه های بانکی باید در یک گوشه قرار داده شود. همچنین لازم است این میز به صورت دو یا چهار قسمت جدا از یکدیگر کاملا جدا شود.
چیدمان مبلمان اداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعیچیدمان مبلمان اداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

دستور العمل هایی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چیدمان مبلمان اداری

از جمله دستورالعمل هایی که می تواند در رعایت فاصله گذاری اجتماعی موثر باشد می توان گفت:

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند در چیدمان مبلمان اداری مورد توجه قرار گیرد، ایجاد حائل با محیط بیرونی است که این حائل در مسیرهایی که برای تهویه قرار داده شده باید حذف شود یا با یک حایل نازک جایگزین شود. به طور مثال باید پنجره ها برای ایجاد جریان هوا باز بوده و پرده کنار زده شود.
بکارگیری ایده های خلاقانه برای زیباتر کردن محیط در کنار ایزوله سازی هر محیط از فضای پیرامون می تواند محیط را حالت ناامنی که القا می کند، دور کند.
یکی دیگر از دستورالعمل هایی که باید برای چیدمان مبلمان اداری در نظر گرفت، قرار دادن وسایل بهداشتی اعم از ضدعفونی های الکلی به صورت اسپری در محل ورودی به اداره، در کنار کارمندان و مدیران می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها