قبل از خرید میز اداری باید به نکاتی توجه کرد؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

نکات مهم قبل از خرید میز اداری

در این مطلب قصد داریم شما را با “نکات مهم قبل از خرید میز اداری” آشنا سازیم که لازم است به آن توجه کافی شود. میز اداری یکی از قسمت های مهم و کاربردی در هر شرکت و اداره می باشد. تمامی کارکنان یک شرکت باید میز مناسب برای خودشان را داشته باشند و میز اداری مورد نظر باید علاوه بر راحتی، زیبایی و کارایی، پاسخگوی تمامی نیازهای آنها باشد. برای انتخاب یک میز اداری خوب باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد. میز مدیریت، کارمندی (کارشناسی) و میز کنفرانس، از جمله کاربردی ترین میز های اداری محسوب می شوند.

میز اداری چیست؟

اگر شما نیز صاحب یک اداره یا شرکت هستید، بی تردید به خرید میز اداری مناسب و باکیفیت نیاز خواهید داشت. میز اداری یکی از مهمترین لوازمی است که برای هر اداره، شرکت، سازمان، نهاد و یا هر ارگان اداری دیگری مورد نیاز است. بدون شک انتخاب میز اداری مناسب برای کارکنان بخش های مختلف یک شرکت اهمیت بسیار بالایی داشته و در راحتی، افزایش تمرکز و علی الخصوص افزایش بهره وری و بازده کاری آنها نقش بسیار زیادی ایفا خواهد کرد. لذا دانستن نکات مهم قبل از خرید میز اداری بسیار سودمند خواهد بود. در ادامه مقاله به نکات مهم قبل از خرید میز اداری می پردازیم.

نکات مهم قبل از خرید میز اداری

انتخاب میز اداری مناسب تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت ساعات کاری داشته و عدم توجه به این موضوع می تواند باعث ناراحتی کارکنان و کاهش بهره وری و بازدهی آنها گردد. اگر قصد خرید میز اداری را دارید، لازم است به فاکتور های اساسی و مهمی مانند استایل کیفیت، اندازه و ارتفاع میز و…، توجه کافی داشته باشید. همچنین در حین خرید باید دقت زیادی به نوع میز انتخابی داشته باشید، به طور مثال نوع کاربری میز اداری (به عنوان مثال مدیریت یا کارمند و منشی) را فراموش نکنید و با توجه به آن میز اداری مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه به این موارد تاثیر زیادی در روند کار اداری دارد. میز اداری خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. از مهمترین انواع میز اداری می توان به میز مدیریتی، میز کارشناسی و میز کنفرانس اشاره کرد.

نکات مهم قبل از خرید میز اداری برای اتاق مدیریت

دفتر مدیریت از جمله ارکان پایه در هر سازمان می باشد، لذا نمای اداری و نوع دکوراسیون و میز و صندلی انتخابی برای این بخش دقت و توجه زیادی را می طلبد. طراحی دکوراسیون داخلی اداری اولین چیزی است که کسانی که برای اولین بار وارد یک شرکت می شوند، قطعا در ابتدا جذب دکوراسیون و چیدمان مبلمان اداری شرکت خواهند شد. از این رو انتخاب یک میز مدیریتی شیک و زیبا، کار بسیار مهمی تلقی می شود.
در میزهای مدیریتی مناسب، مدیر باید به راحتی به تمامی لوازم روی میز دسترسی داشته باشد. همچنین این میز باید دارای کشوها و قفسه های کافی باشد تا نیاز مدیریت را برآورده سازد. مسئله بسیار مهم دیگر این است که شما چه مقدار فضایی برای قرار دادن میز در نظر گرفته اید و سپس با توجه به این نکته، میز مدیریتی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.
میزهای مدیریت نسبت به سایر میز های اداری، اندازه ای بزرگتر داشته تا فضای کافی برای کامپیوتر و سایر لوازم فراهم شود. این نوع از میزها مزین به منبت کاری مدرن و کلاسیک بوده و در طراحی شان از رنگ های تیره استفاده می شود که سبب جلب توجه افراد می گردد.

نکات مهم قبل از خرید میز اداری از نوع کارمندی(کارشناسی)

میز کارمندی همان طور که از نامش پیداست برای استفاده کارمندان ادارات بوده و کاربری آن برای کارمندان بخش های مختلفی همچون منشی، کارکنان فروش یا خدمات فروش می باشد، است. میزهای کارشناسی ضمن برخورداری از کیفیت بالا، لازم است چند خصوصیت کلی داشته باشند که این خصوصیات عبارتند از:

باید به صورت مجزا و تکی باشند.

  • فضای کافی جهت نگهداری از اسناد و مدارک شرکت داشته باشند تا سبب کاهش شلوغی بخش کارمندان شود.
  • دارای کشو و سینی کیبورد باشند و به گونه ای طراحی شده باشند تا کارمندان بتوانند وظیفه خود را در راحتی کامل انجام دهند.
  • در رابطه با نکات مهم قبل از خرید میز اداری از نوع کارشناسی باید بگوییم که اگر به دلیل نبود فضای کافی قادر به استفاده از میزهای کارمندی تکی نیستید، بدون هیچ مشکلی می توانید از میزهای گروهی بهره بگیرید.
 خرید مبلمان و میز اداری

                                               نکات مربوط به خرید مبلمان و میز اداری

میز اداری برای اتاق کنفرانس

یکی از بخش های ضروری و مهم در هر شرکتی، اتاق کنفرانس می باشد که در آن مدیران و کارمندان به مذاکره، گفتگو و تبادل نظر می پردازند. لذا یک میز کنفرانس مناسب از اصلی ترین تجهیزات برای اتاق های مذاکره بوده و نحوه طراحی و ساخت آنها تاثیر زیادی بر زیبایی و گیرایی اتاق کنفرانس دارد. میز کنفرانس نیز همچون دیگر میزهای اداری در شکل ها و طرح های متنوعی ارائه شده و همین مورد است که برای مشتریان امکان انتخاب های گزینشی منطبق با هدف و سلایق شان را فراهم می کند. برای طراحی و ساخت میزهای کنفرانس از رنگ ها و متریال های مختلفی مانند MDF، چرم، شیشه‌‌، آلومینیومی و ترکیبی، استفاده می شود که سبب می شود میز کنفرانس از حالت خشک و بی روح خود خارج شود. به همین دلیل حتما باید از میز کنفرانس در این جلسات استفاده کرد تا به راحتی بتوان جلسه را برگزار کرد. میزهای کنفرانس‎‌‌ نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت ها در شکل و طرح های گوناگون عرضه می شوند.

میز کانتر اداری یا میز پذیرش

کانتر اداری همان میزهای پیشخوان و پذیرش هستند که می توانند در ادارات، بانک ها، مطب ها و غیره استفاده شوند. طراحی کانتر اداری باید به گونه ای باشد که ارتباط کارمندان و مراجعه کنندگان را تسهیل کنند. به دلیل اینکه کارکنان معمولا مدت زیادی از این کانترها استفاده می کنند، باید به شکلی ساخته شوند که در طولانی مدت، تاثیر منفی در راحتی و کیفیت کار کارکنان نداشته باشد و به عبارتی میز آنها راحت و خستگی ناپذیر طراحی شده باشد.
در رابطه با نکات مهم قبل از خرید میز اداری از نوع پیشخوان به این نکته توجه کنید که؛ اگر طراحی و رنگ بکار رفته در میز پذیرش به صورت حرفه ای و با توجه به روانشناسی رنگ ها صورت گرفته باشد، تاثیر بسیار مثبتی بر ذهن ارباب رجوعان خواهد داشت، لذا اگر خواهان داشتن دکوراسیونی اداری لوکس و زیبا هستید، می توانید از میز کانتر در انواع و طرح های متنوع استفاده نمایید.

میز گروهی

برای کارمندانی که وظایف کاری مشابه یا مرتبط با یکدیگر دارند، می توان از میز کار گروهی بهره گرفت، ضمن اینکه نوع میز ها چیدمان بسیار ساده و شیکی داشته و دسترسی به قسمت های مختلف میز، به راحتی امکان پذیر است. در میز های کار گروهی، به منظور شخصی سازی حریم کار کارمندان از دیوایدر های کوتاه (در اندازه حداکثر 40 سانتی متر) استفاده می گردد. از جمله مزایای میز کار گروهی می توان به موارد زیر پرداخت:

  • صرفه جویی در فضا و به دنبال آن کاهش هزینه های کسب و کار
  • داشتن تنوع بسیار بالا از رنگ و همخوانی بسیار راحت با دکوراسیون داخلی اداری
  • ارتباط بسیار نزدیکی را میان کارمندان ایجاد کرده و برای کارهای تیمی بسیار موثر می باشد. همچنین در
  • افزایش سرعت کارهای گروهی بسیار تاثیرگذار است.
  • مشتری با توجه به تعداد کارمندان خود می تواند میز خود را سفارش دهد
  • داشتن فایلینگ و کمدهای بسیار متعدد جهت استفاده راحت کارمندان
  • بهره بردن همه افراد از امکانات اشتراکی از جمله پرینتر، اسکنر، فکس و….

نتیجه گیری

با خواندن این مقاله، به این نکته پی خواهید برد که رعایت نکات مهم قبل از خرید میز اداری، چه تاثیر مثبتی در صرفه جویی در وقت و هزینه دارد و بازده کاری کارمندان تا چه میزان زیادی افزایش خواهد داد. در پایان فراموش نکنید که برای خرید انواع میز اداری، تحقیقات و ملاحضات لازمه را در این باره لحاظ نمایید و قبل از خرید میز و صندلی برای شرکت تان، به تمام جوانب و موارد استفاده و فضایی که می خواهید برای میز در نظر بگیرید، فکر کنید. شرکت مبلمان اداری آفن با ارائه بهترین خدمات در کنار شما همراهان گرامی می باشد

نکات خرید میز اداری

                                                نکات کلیدی درباره خرید میز اداری

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها