جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

اگر قصد دارید که یک دفتر وکالت باز کنید ابتدا باید بدانید جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل باید چگونه باشد. طراحی دفتر کار یک وکیل باید به گونه ای باشد که نیازهای یک وکیل و مراجعه کنندگان آن را برطرف کند. شاید از نظر همه دفتر کار یک وکیل یک محیط کاملا ساده و بدون نیاز به طراحی خاصی می باشد.

طراحی دفتر یک وکیل باید به گونه ای باشد که اعتماد مراجعه کننده را جلب کند. نظم و انضباط در دفتر کار یک وکیل حرف اول را میزند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل ما را همراهی کنید.

آشنایی با جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل

ابتدا باید بدانید جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل چیست؟ برای شروع کار یک وکیل نیاز است در دفتر کارش به جزئیات مهمی از قبیل: ورودی دفتر وکالت، نورپردازی ورودی و دفتر وکالت، دکوراسیون اتاق انتظار، دکوراسیون دفتر وکیل، وسایل تزئینی در دفتر وکالت، انتخاب کاغذ دیواری، انواع سبک دکوراسیون دفتر وکالت، طراحی مبلمان به سبک مدرن، طراحی مبلمان به سبک کلاسیک، مهمترین بخش دفتر یک وکیل و میز و صندلی وکیل توجه کند.

ورودی دفتر وکالت و نورپردازی ورودی آن

ورودی یک دفتر وکالت باید به گونه ای باشد که چشم مراجعه کننده را جذب کند. پلاک نام و عنوان یک وکیل باید شیک و چشمگیر باشد تا در زمان ورود حس خوشایند و امنیت را در فرد ایجاد کند. بهتر است دیوار ورودی دفتر وکالت را نیز زیبا و چشمگیر طراحی کنند، برای مثال روی دیوار ورودی را از شیشه های تزئینی بکار ببرند.

قصد از آگاهی از جزئیات مهم طراحی یک دفتر وکیل، ایجاد حس امنیت در مراجعه کننده میباشد. در قدم دوم نورپردازی بسیار حائز اهمیت میباشد به گونه ای که نور در ورودی دفتر و در داخل دفتر باید به میزان کافی فضا را روشن کند تا حس ترس را در مراجعه کننده به وجود نیاورد و با اطمینان خاطر مشکل خود را مطرح کند.

دکوراسیون اتاق انتظار و وسایل تزئینی در دفتر وکالت

گاهی ممکن است یک مراجعه کننده مدت زمان زیادی صبر کند تا نوبت آن برسد. برای به انتظار نشستن مراجعه کنندگان باید محیطی را طراحی کنند تا بتوانند در این فاصله بدون ایجاد خستگی و کسالت به انتظار نوبت خود بنشینند. دکوراسیون اتاق انتظار باید به گونه ای باشد که فرد مراجعه کننده در فاصله زمانی انتظار، احساس خستگی و کسالت نکند. رنگ بکار رفته در اتاق انتظار باید از ترکیب دو رنگ شاد و خنثی مثل رنگ خاکستری با سبز یا زرد و … باشد تا محیطی شاد و سرزنده را برای افراد حاضر در دفتر وکالت ایجاد کند.

در دفتر کار یک وکیل استفاده از وسایل تزیینی بسیار مهم می باشد زیرا بکار بردن وسایل تزئینی نه تنها فضا را به محیطی آرام تبدیل می کند، می تواند برای لحظه ای کمک به فراموش کردن مشکلات مراجعه کنندگان نیز شود، برای مثال استفاده از تابلوهایی که با رنگ دیوار و دکور سالن تناسب داشته باشد یا استفاده از یک کتابخانه و چند گل و گیاه گزینه مناسبی میباشد.

استفاده از کاغذ دیواری در دفتر وکالت

همیشه زمان حرف اول را برای یک وکیل میزند به همین دلیل قبل از دست زدن به هر کاری برای شروع به افتتاح یک دفتر از جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل تحقیقات لازم را می کنند. یکی از دلایلی که موجب می شود تا کاغذ دیواری را جایگزین رنگ کردن کنند بوی رنگ و زمان بر بودن آن میباشد. کاغذ دیواری با طرحها و رنگهای متنوع این امکان را به آنها میدهد که طرح مد نظرشان را با کمترین زمان ممکن نصب کنند.

طراحی مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

طراحی مبلمان اداری مدرن: یکی از طراحی هایی که امروزه بیشترین طرفدار را دارد استفاده از طراحی مدرن در ادارات می باشد. استفاده از مبلمان مدرن، حق انتخاب رنگ بیشتری به شما می دهد که باید علاوه بر رنگ، دکور اداره را نیز به سبک مدرن تغییر داد. در فضاهای کوچک به راحتی می توان از سبک مدرن با طرح های متنوعی استفاده کرد زیرا مناسبترین گزینه برای فضاهای کوچک می باشد.
استفاده از طراحی مبلمان اداری کلاسیک: سبک کلاسیک، یک سبک کاملا اروپایی می باشد که در آن بیشتر از چوب و رنگ قهوه ای به کار رفته است. در این سبک علاوه بر مبل کلاسیک از کفپوش های چوبی، از دکور چوبی و … بکار می رود و سبک بسیار شیک و آرامش بخشی به محیط اداره می دهد.
طراحی دفترکار وکیل با مبلمان مدرن و کلاسیکطراحی دفترکار وکیل با مبلمان مدرن و کلاسیک

نورپردازی در دفتر وکیل و انتخاب میز و صندلی مناسب وکیل

یکی از جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل استفاده از نور در دفتر کار آن می باشد. در دفتر یک وکیل استفاده از پرده های کرکره گزینه مناسبی می باشد، تا در صورت نیاز با کنار رفتن پرده نور کافی به دفتر وارد شود و فضای دفتر را روشن کند. استفاده از یک نور زرد علاوه بر نور طبیعی، به صورت غیر مستقیم نیز می تواند نور لازم را به فضا ببخشد.

به دلیل اینکه یک وکیل بیشترین زمان خود را در دفتر کار خود و پشت میز می گذارند، انتخاب یک میز و صندلی راحت بسیار جائز اهمیت می باشد. میز وکیل دقیقا باید روبروی در ورودی اتاق باشد. به غیر از صندلی وکیل بیش از دو یا سه صندلی در اتاق قرار ندهند.

انتخاب میز و صندلی وکیل باید متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی و سبک مبلمان انتخابی باشد. همیشه نظم در کار یک وکیل نشان دهنده دقت و نظم در کار آن وکیل نیز می باشد به همین دلیل یک وکیل باید سعی کند در محل کار خود فضایی آرام و با نظم را طراحی کند تا مراجعه کنندگان با اطمینان کامل وکالت خود را به آنها بسپارند.

سخن پایانی

همانطور که بیان کردیم دقت به جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل بسیار حائز اهمیت میباشد و باید به گونه ای باشد که وکیل و مراجعه کننده در فضای اداری دفتر به راحتی و با آرامش با هم ارتباط برقرار کنند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها