پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک بهتر هستند

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ شاید این سوال شما هم باشد به تازگی یک منزل یا یک دفتر اداری خریداری کرده اید و می خواهید دکوراسیون داخلی آن را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید ایده های زیادی دارید و نمی دانید برای به اجرا رساندن این ایده ها چه کاری باید انجام دهید. مدام این سوال در ذهنتان تکرار می شود پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ برای پاسخ به این پرسش مقاله پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ را تا انتها مطالعه کنید.

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟

برای پاسخگویی به این سوال خوب است به بررسی خصوصیات و ویژگی های هریک از آنها بپردازیم. دیوارهای سنتی از انواع مصالح ساختمانی مانند آجر، گچ و… ساخته می شوند.اصولا دیوارها نقش جداکننده فضاها از یکدیگر را دارند. که گاهی هم بار وارد بر ساختمان را تحمل می کنند اما در مورد دیوار کاذب، مصالح به کار رفته در ساخت آن از کناف است و صرفا برای تقسیم کردن فضای داخلی منازل و گاهی دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

خصوصیات دیوار کاذب عبارتند از:

  • به علت مصالح به کار رفته در ساخت دیوار کاذب دارای وزن سبکی هستند
  • کاملا انعطاف پذیر هستند، می توانید مطابق با سلیقه ی خود این نوع از دیوارها را طراحی و اجرا کنید.
  • دارای استحکام بالا در برابر زلزله
  • خاصیت عایق در برابر صوت، حرارت و…
  • امکان قرارگیری تجهیزات تاسیساتی در فضای پشت آن

پارتیشن ها نیز در واقع نوعی دیوار کاذب هستند که از انواع مصالح چوب، شیشه و… ساخته می شوند و بیشترین کاربرد آن در فضاهای اداری می باشد.

  • قابلیت حمل آسان، عایق صوت، راحتی نصب
  • امکان نورگیری
  • امکان استفاده از انواع مصالح ساختمانی
  • قابلیت حرکت دادن آن

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ مقایسه از لحاظ شفافیت

در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری به ویژه شرکت های استارتاپ فضای بزرگی را به عنوان محیط کار انتخاب می کنند به صورتی که هم کارمندان بخش های مختلف با یکدیگر تبادل داشته باشند و هم حریم خصوصی آن ها حفظ شود. از این رو شفافیت بخش های کاری مختلف علاوه بر ارتباط بهتر کارمندان سبب انعکاس نور روز به نسبت مناسب در فضا می شود. پارتیشن های اداری به علت این که در ساخت آن ها از مصالحی نظیر شیشه، چوب و… استفاده می شود بسیار مناسب هستند.دیوارهای کاذب دارای ویژگی های دیوارهای سنتی هستند از این رو برای ایجاد شفافیت می توان در آن ها حفره هایی ایجاد کرد که هم زمان بر و هم هزینه بر است. همچنین برای تغییرات مجدد در ساختمان نیاز است که دیوارها تخریب شوند.

میزان استحکام و انعطاف پذیری دیوارها

ماهیت یک دفتر کار به این صورت است که با توجه به شرایط کاری مدام تغییر کند. با توجه به این ویژگی دفتر کار، به نظر شما پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ پارتیشن ها به علت نصب آسان و قابلیت متحرک بودن دارای شرایط ایده آلی هستند. پارتیشن ها از چند ضلع تشکیل شده اند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد یا شکل آن ها را تغییر داد. از طرفی دیگر پایه های پارتیشن را می توان به راحتی بر روی کف قرار داد و دیگر نیازی به تخریب کف نیست.اما دیوارهای کاذب را باید کاملا در کف فیکس کرد از این لحاظ هزینه ی زیادی صرف می شود و از همه مهمتر برای تخریب آن نیز هزینه و زمان زیادی صرف می شود. پس از گذشت مدت زمانی باید یک تغییرات جدی در دفتر کار ایجاد کرد دفتر با ظاهر قدیمی و تکراری بازدهی کارکنان و مراجعه مشتریان را کاهش می دهد و باز خورد مناسبی نخواهد داشت از این لحاظ می توان از پارتیشن های عایق صوت استفاده کرد رنگ یا جنس دیوارهای آن را با حداقل هزینه تغییر داد. در مورد دیوارهای کاذب نیز می توان این تغییرات را اعمال کرد ولی نیاز به زمان و هزینه بیشتری است.

مقایسه دیوار کاذب و پارتیشن از لحاظ فضای ذخیره سازی

فضاهای ذخیره سازی: پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک برای ذخیره کردن وسایل بهتر هستند پاسخ این سوال بسیار واضح و شفاف است پارتیشن ها به علت خاصیت انعطاف پذیری بالا به آسانی با کمدها و فایل ها اقدام می شوند و یک فضای وسیع برای قرارگیری لوازم و وسایل فراهم می کنند. شما به راحتی می توانید بسیاری از فایل ها و کشوها را به پارتیشن متصل کنید اما در مقابل دیوارهای کاذب این قابلیت را ندارند و صرفا می توان کمد های ثابت را در آن قرار داد.

زیباشناسی فضاهای داخلی

زیبا شناسی: زیبایی و طراحی نو و به روز دکوراسیون داخلی محیط های اداری تاثیر بسیاری بر میزان بازدهی کارمندان، بازخورد مراجعه کننده و تعداد مشتریان دارد. حال برای این تغییرات پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک را مناسب تر می دانید؟ خوب برای پاسخ به این سوال باید نکاتی را در نظر بگیرید چقدر زمان برای تغییرات دارید و چقدر برای تغییرات هزینه می کنید، این دکوراسیون تا چند سال تغییر نخواهد کرد. پارتیشن ها فضا ها را به اشکال مختلف تغییر می دهند و ساختار داخلی فضا را متناسب با وسایل و مبلمان شکل می دهند.دیوار های کاذب هم گزینه ی مناسبی برای تغییرات هستند به ویژه این که بسیاری از تغییرات جزئی را می توانید بر روی دیوارها اعمال کنید.

سایر ویژگی های پارتیشن و دیوارهای کاذب

در برخی فضاها شرایط نصب دیوار کاذب وجود ندارد به عنوان مثال سقف ساختمان بسیار بلند است یا یک فضای تاریخی است که اجازه اجرای دیوارهای کاذب را ندارد در این شرایط برای جداسازی فضاها از یکدیگر پارتیشن بهترین گزینه است. ایجاد هارمونی و هماهنگی بین مبلمان و دیوارها و فضاهای اداری امری ضروری است و باعث ایجاد یک فضای دلپذیر می شود به نظر شما در این فضا پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ پارتیشن و دیوار کاذب با ویژگی های منحصر به فرد خود هر کدام به یک اندازه موجب زیباتر شدن این فضا ها می شوند.در یک محیط اداری عایق بندی صوتی یکی از آیتم های ضروری محسوب می شود که در این زمینه دیوارهای کاذب بسیار خوب عمل می کنند البته برخی دیوارهای پارتیشن دوجداره نیز عایق های صوتی خوبی هستند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها