نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری چه هستند؟

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری، مواردی هستند که دانستن و رعایت آن ها از جانب مدیران، می تواند از هزینه ای که برای پارتیشن بندی اداری صرف می شود بیشترین کارایی را دارا باشد. توجه به جنس متریال به کار رفته، تقسیم بندی فضا، عایق بندی مناسب، ضد آب یودن پارتیشن ها و… نکاتی هستند که رعایت آنها می تواند به سود مصرف کننده باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع پارتیشن اداری

از جمله ننکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری این است که دارای انواع گوناگونی هستند که مشتری می تواند بر اساس نیاز مجموعه مناسب ترین گزینه را انتخاب و نصب نماید. معمولا قیمت پارتیشن های اداری با توجه به نوع و جنس آن متفاوت است. پارتیشن های اداری به صورت دوجداره، تکجداره و شیشه ای ساخته می شوند و بسته به کاربردی که مدنظر مشتری است مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن های دوجداره عموما جنس های مختلفی نظیر ام دی اف، چوب، شیشه، پی وی سی و… دارند و عایق صدا هستند. پارتیشن های تک جداره صرفا برای تفکیک فضا و در واقع جداکننده هستند. این دسته از پارتیشن ها عایق چندان مناسبی برای صدا نیستند به این دلیل که نسبت به پارتیشن دوجداره نازک تر هستند. پارتیشن های شیشه ای نیز طرفداران زیادی دارد و در دکوراسیون مدرن نیز از آن به وفور استفاده می شود. این پارتیشن نیز بیشتر جنبه جداکنندگی فضا را دارد و کارمندان می توانند در دید یکدیگر بوده و با هم در ارتباط باشند.

پارتیشن اداری از چه جنسی؟

از دیگر نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری توجه به جنس پارتیشن است. اگر تصمیم دارید که از پارتیشن شیشه ای برای تفکیک فضا استفاده کنید مسلما جنس شیشه ای را برای پارتیشن انتخاب نموده اید اما به خاطر داشته باشید که شیشه نیز انواع مختلفی نظیر مات یا شفاف دارد که مشتری بنابر نیاز خود می تواند آن را تهیه کند. علاوه بر این لازم است که ابعاد دقیق محل مورد نظر به درستی اندازه گیری شود و ضخامت شیشه تعیین شود. در صورتی که می خواهید از پارتیشن های غیر شیشه ای دوجداره یا تک جداره استفاده کنید، علاوه بر جنس شیشه، می توانید ترکیبی از شیشه و ام دی اف یا چوب یا پی وی سی را انتخاب کنید و یا اینکه هر یک از متریال گفته شده را بدون استفاده از شیشه در پارتیشن به کار ببرید.

پارتیشن اداری از نظر طرح و رنگ با فضای اطراف تناسب دارد؟

با در نظر گرفتن این مهم که هدف از خرید و نصب پارتیشن های اداری داشتن تقسیم بندی مناسبی در محیط اداری است، اما توجه داشته باشید که از دیگر نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری، اگر دکوراسیون و حضور در محیطی زیبا برای شما حائز اهمیت است، انتخاب رنگ و طرح مناسب برای پارتیشن هاست. بهتر است پارتیشن را طوری انتخاب کنید که با وسایل و یا سایر متریال های به کار رفته در محیط اداری همخوانی داشته باشد. مثلا اگر دفتر کار شما به سبکی مدرن چیده شده و مبلمان، میزها و صندلی ها و… به سبک مدرن خریداری شده است، بهتر است از نوعی پارتیشن ساده با رنگی متناسب با وسایل استفاده کنید. حال اگر فضای کار شما سبکی کلاسیک یا نئو کلاسیک دارد، بهتر است پارتیشن چندان ساده نباشد و با دکوراسیون مدرن شما همخوانی متعادلی داشته باشد.

نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری؛ عایق صدا بودن

یکی از ویژگی های مهم و مورد توجه مدیران به عنوان نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری، عایق بودن صداست. برخی از پارتیشن ها بخصوص پارتیشن های دوجداره، عایق بسیار مناسبی برای صدا هستند به طوری که در محیط های اداری که تمرکز و توجه زیاد کارمندان را می طلبد، استفاده از این دسته از پارتیشن ها بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید عایق بندی صدا به طور کامل صورت گیرد، لازم است که حتما از پارتیشن های دوجداره استفاده کنید. استفاده از پارتیشن های تک جداره نمی تواند چندان از ورود و خروج صدا جلوگیری کند و به طور کلی صرفا جنبه تفکیک فضا را دارد.

اهمیت ضد آب بودن پارتیشن اداری در چیست؟

شاید استفاده از پارتیشن اداری، صرفا برای شما حکم تقسیم بندی فضا را دارد. اما توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری می تواند شما را در آینده از بروز برخی مسائل مصون نگه دارد. همانطور که عایق صدا بودن از ننکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری است، ضد آب بودن نیز می تواند شرکت را از خطرات آتی در امان نگه دارد. به این سبب که گاهی ممکن است با توجه به شرح وظایف کارمندان، نیاز به جابجایی پارتیشن ها باشد؛ با توجه به اینکه در بسیاری از موارد سیم برق یا کابل های متصل به دستگاه ها از کنار پارتیشن عبور می کند، ضد آب بودن می تواند کمک بسزایی به امنیت مجموعه کند.

نکات مهم در در پارتیشن بندی فضاهای اداری

در آخر لازم است بدانید که برای داشتن فضایی زیبا، کارآمد و بروزف با هزینه ای مقرون به صرفه در ادارات و سازمان های مختلف، می توانید از انواع پارتیشن بندی های اداری استفاده کنید. پارتیشن های اداری در سه نوع شیشه ای، تک جداره و دوجداره ارائه می شوند که مدیران با توجه به حوزه کاری، اهمیت و تمرکز لازم برای انجام کار، پس از مطالعه این مقاله و با آگاهی از انواع روش های پارتیشن بندی می توانند نسبت به انتخاب و نصب هر یک اقدام کنند. بهتر است رنگ و طرح و جنس پارتیشن ها به گونه ای انتخاب شود که هارمونی مناسبی را با فضای اداری مجموعه شما داشته باشد و زیبا به نظر برسد. علاوه بر این می توانید پارتیشن شیشه ای که از نظر زیبایی و کارایی بسیار پر طرفدار هستند نیز انتخاب کنید تا کارمندان بتوانند در حین کار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها