استفاده از صندلی اداری ارگونومیک

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

با ورود فناوری های پیشرفته و سیستم های پیشرفته، کار های فیزیکی کم کم جای خود را به کار های فکری و به اصطلاح امروزی کارهای پشت میزی داده است. صندلی ارگونومیک برای کار کردن و نشستن های طولانی بسیار مناسب می باشد که راحتی را برای این دسته از افراد به همراه خواهد داشت در ادامه به بررسی این صندلی می پردازیم.

ارگونومیک چیست؟

ارگونومیک یک نوع مهندسی است که هدفش سلامتی فیزیکی برای افراد است این علم با طراحی برنامه ها و ابزار و وسایل از به وجود آمدن مشکلات فیزیکی برای بدنتان جلوگیری می کند، اگر شما ساعات زیادی را بر روی صندلی نشسته و کار می کنید اگر صندلی شما نامناسب باشد صدماتی به ستون فقرات شما خواهد رسید. علم ارگونومیک این امکان را به شما می دهد که برای راحتی کارتان و همینطور سلامتی جسم خود ابزار و وسایل مناسبی را برای کار انتخاب کنید تا بازده بهتری نیز داشته باشید، مناسب ترین صندلی برای این دسته از کار ها صندلی ارگونومیک است.

چه نوع صندلی ارگونومیک مناسب است؟

انواع مختلفی از صندلی اداری ارگونومیک در بازار وجود دارد، اما با در نظر گرفتن یک سری از ویژگی ها باید مناسب ترین صندلی ارگونومیک را انتخاب کرد یک صندلی ارگونومیک مناسب باید دارای وِیژگی های زیر باشد.

ارتفاع: یک صندلی اداری مناسب باید قابلیت تنظیم ارتفاع باشد. تنظیم ارتفاع بسته به قد اشخاص است ارتفاع برای افراد باید به شکلی باشد که افراد بتوانند به راحتی پاهای خود را جمع و یا دراز کنند و افراد به راحتی پاهای خود را بر روی زمین قرار دهند.
تکیه گاه صندلی: تکیه گاه صندلی ارگونومیک باید بین 30 تا 48 سانتی متر پهنا داشته باشد و اگر تکیه گاه و نشیمن صندلی از هم جدا هستند باید قابلیت تنظیم زاویه تکیه گاه و ارتفاع داشته باشد. تکیه گاه باید بتوانند که ستون فقرات را به صورت طبیعی و به شکل منحنی پوشش دهد، اگر قسمت تکیه گاه و نشیمن صندلی شما یک تیکه باشد. باید ویژگی تنظیم جلو و عقب آمدن را داشته باشد و این صندلی باید ویژگی قفل شدن را هم داشته باشد که در یک زاویه و ارتفاع مناسب صندلی را نگه دارد و از تکان خوردن و همچنین عقب و جلو رفتن اضافی جلوگیری کند.
عرض صندلی: یک صندلی مناسب باید عرض و قعر مناسب داشته باشد که کار هایی به غیر از نشستن مثل انجام یک سری از حرکات ورزشی و … بر روی آن مناسب باشد اغلب قعر 43 تا 50 سانتی متر گودی استاندار است. قعر صندلی باید به اندازه ای فضا داشته باشد که شخص بتواند به راحتی عقب یا جلو کند و همچنین جلو و عقب رفتن قعر صندلی باید قابل تنظیم باشد.
پوشش ناحیه کمر: یک صندلی ارگونومیک مناسب باید فرورفتگی ها و برآمدگی های کمر را پر کند، ستون فقرات انسان به شکل منحنی به سمت داخل است، که برای نشستن های طولانی حتما باید پوشش کافی را در این قسمت از کمر را داشته باشد چرا که اگر این امر رعایت نشود منجر به خمیدگی این منحنی بر خلاف شکل طبیعی خواهد شد و منجر به آسیب به نقاط پایین ستون فقرات خواهد شد.
اجزای تشکیل دهنده صندلی: در این نوع صندلی باید تشک مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار رود که به راحتی به شود در زمان های طولانی به راحتی از آن استفاده کرد.

ارزیابی نشیمنگاه صندلی

1. اطمینان پیدا کنید که اندازه نشیمنگاه صندلی برایتان مناسب است.

2. بالشتک صندلی را بررسی کنید.

3. شیب نشیمنگاه صندلی قابل تنظیم است یا خیر را در نظر بگیرید.

ستون فقرات مهمترین قسمت از بدن است که در تمام طول عمر باعث می شود شما به راحتی به کارهای روزمره،تفریحات و … خود برسید و با کوچکترین آسیبی به این اندام حیاتی بدن می تواند شما را از ادامه زندگی به راحتی بازدارد پس با انتخاب صندلی مناسب سلامتی خود را حفظ کنیم.

شرکت مبلمان اداری آذران (آفن) ارائه دهنده انواع صندلی های اداری ارگونومیک بوده که با مراجعه به وب سایت این شرکت می توانید مناسب ترین مبلمان اداری مورد نظر خود را خریداری کنید.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها