ایجاد یک دفتر و محیط آرام برای کارمندان

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

طراحی یک فضای مدرن اداری

هنگام طراحی دفتر برای یک شرکت، باید نحوه تاثیر گذاری محیط بر میزان استرس بر کارمندان را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش ها، کار علت اصلی استرس در افراد می باشد.اگر شما دفتر کارتان جوری طراحی شده باشد که نتوانید در آن آرامش داشته باشید، استرس تان بیشتر می شود و با گذشت زمان منجر به پایین آمده بازده کاری در فرد می شود. با طراحی یک دفتر آرامش بخش و محیط بدون استرس می توانید بازده کارمندان خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

به کارمندان اجازه داشتن یک فضای شخصی کاری را بدهید

به کارمندان اجازه دهید تا در محل کار خود یا اتاقک خود را شخصی سازی کنند. در دفتر کار چه ده نفر چه صد نفر باید برای هر فرد یک ایستگاه کاری شخصی وجود داشته باشد. کارمندان باید یک فضای خصوصی داشته باشند طبق تحقیقات انجام شده دادن یک فضا شخصی به کارمندان منجر به رضایت و رفاه کارکنان می شود. ایسگاه های کاری شخصی ارتباط عاطفی قوی تری در کارمند ایجاد کی شود مثل استفاده از قاب عکس ها، برچسب ها، تئزینات و… هر کارمند محیط کاری خود را منحصر به فرد طراحی می کند. از سوی دیگر ایستگاه های کاری غیر شخصی و عمومی، ارتباط عاطفی کارمندان با محیط کم تر می باشد.

استفاده از صندلی های اداری ارگونومیک

در محیط کاری از صندلی های اداری ارگونومیک ارتقا دهید. استفاده از صندلی های ارزان و بی کیفیت برای کارمندان خود استفاده نکنید. کارمندان ساعات طولانی در این صندلی ها مشغول به کار هستند اگر صندلی ها از کیفیت پایینی برخوردار باشد، کارکنان در طول روز ممکن است در گردن و کمر خود احساس درد و ناراحتی داشته باشند و منجر به کاهش بازدهی آنان و ایجاد استرس در آن ها شود. استفاده از یک صندلی خوب و استاندارد باعث راحتی و رضایت کارمندان می شود.

یک اتاق استراحت برای شرکت خود در نظر بگیرید

طراحی یک اتاق استراحت برای کارمندان یک نکته خوب و عالی است که کارمندان در آن بتوانند چند دقیقه ای استراحت کنند چیزی بنوشند یا بخورند یا حتی بتواند مکالمه ای انجام دهد. اختصاص دادن یک محیط این چنینی برای یک محیط کار لازم می باشد.

حفظ یک محیط با هوا مطبوع

یک آب و هوای مطبوع را در محیط حفظ کنید. اگر محیط بیش از اندازه گرم یا سرد باشد محیط راحتی برای کارمندان ایجاد نمی کنند و موجب تنش و استرس برای فرد می شود. ایجاد یک دما مطبوع باعث جوی خوبی برای محیط می شود.

شناخت کارمند و استفاده درست از استعداد آن ها در محیط

شناخت کارمندان یک مفهوم کلیدی و مهم می باشد که باید توسط شرکت ها مورد توجه قرار بگیرد. طبق آمار نشان می دهد تقریبا از هر سه نفر کارمند در یک شرکت از شغل خود راضی نیستند و با رضایت کم شغلی کار می کنند این کارکنان نسبت به کارکنانی که رضایت شغلی دارند در استرس بیشتری هستند.
اگر یک کارمند از کار خود ناراضی باشد، نمی تواند در ان موفق باشد و بازده خوبی برای شرکت داشته باشد. قرار دادن افراد در جایگاهی که در آن استعداد دارند رضایت شغلی بیشتر و همچنین بازده بیشتر برای شرکت و فرد به همراه دارد .

کاهش سر و صدا در محیط

قرار گرفتن در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا باعث تنش و استرس و عصبی بودن کارمندان می شود. همچنین باعث می شود کارکنان تمرکز کافی روی کار خود نداشته باشند و از کار خود دور شوند. 63 درصد کارمندان می گویند که صدای بلند باعث حواس پرتی می شود. ایجاد یک دفتر با سکوت کامل غیر ممکن است ولی روش هایی برای کاهش سر و صدا وجود دارد. ایجاد یک محیط آرام و دور از تنش و استرس برای کارمندان باعث می شود تا کارایی افراد بالا رود و رضایت شغلی افراد نیز افزایش یابد.

آذران فضا نما با ارائه بهترین خدمات در زمینه مبلمان اداری، میز اداری، پارتیشن اداری، صندلی اداری و… در خدمت شما عزیزان می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها