چه صندلی اداری برای ما مناسب می باشد

امتیاز این صفحه:

امتیاز خود را ثبت کنید

پیدا کردن صندلی اداری مناسب می تواند یک چالش باشد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که با صندلی اداری گیر کنید که مناسب بدن شما نیست و باعث ایجاد ناراحتی در محل کار شما می شود. خبر خوب این است که شما تنها نیستید و تقریبا اکثر مردم از این موضوع رنج می برند.

طراحی و قابلیت تنظیم صندلی اداری

صندلی های زیادی وجود دارد ولی اکثرا از استاندارد های خوبی پیروی نمی کنند. بهترین صندلی های اداری آنهایی هستند که بتوانند به درستی انحنای ستون فقرات را پر کنند. بعضی از صندلی ها دارای پشتی هستند که قابلیت تنظیم دارد و می تواند از خستگی و کمر درد شما جلوگیری کند. با تهیه پشتی به شکل منحصر به فرد ستون فقرات افراد میتوان از آسیب به کمر و گردن جلوگیری نمود. بنابراین در هنگام خرید مبلمان اداری به این نکته که پشتی صندلی آن قابل تنظیم باشد، توجه نمایید.

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید

شکل پشتی صندلی بایداز انحنای ستون فقرات پیروی کند و از کمر محافظ نماید و عمق آن قابل تنظیم باشد.

مواد استفاده شده در ساخت کوسن صندلی

صندلی اداری شما وقتی خوب باشد می تواند از هر نوع آسیب و درد به کمر و گردن جلوگیری کند که این کاهش بستگی به شکل و قابلیت تنظیم و مواد استفاده شده در آن صندلی دارد.

شکل ظاهری صندلی

از لحاظ شکل ظاهری، صندلی را می خواهید که به زاویه کمی به سمت پایین بکشید، و این باعث می شود که به طور طبیعی در صندلی خود تکیه دهید. نشستن در صندلی شما قدرت صندلی در عقب را فعال کرده و به خنثی کردن تمایل به جلو به سمت رایانه شما کمک می کند. یکی دیگر از ویژگی های خوب، یک منحنی رو به پایین در جلو صندلی است. این ویژگی طراحی باعث می شود فشار در پاها در نقطه ای که ران های شما از صندلی آویزان می شود را، کاهش دهد.
ما از قابلیت تنظیم در صندلی ها مانند مواردی مانند تنظیم ارتفاع کافی برای اطمینان از صاف بودن کف پا به کف زمین استفاده می کنیم. با این حال ، برخی از صندلی ها ترفندهای بیشتری برای بهینه سازی بیشتر برای نوع بدن یک فرد ارائه می دهند. دو مورد از محبوب ترین ویژگی های صندلی اداری، تنظیم عمق و شیب است که به موقعیت بدن شما کمک می کند تا بتوانید با پشتی صندلی راحت تماس برقرار کنید.
نکته دیگری که باید هنگام ارزیابی صندلی ها به خاطر داشته باشید، سطح فشرده سازی کوسن است. اگر کوسن صندلی شما خیلی برجسته باشد، ممکن است، تحرک را کاهش دهد، درجه حرارت پوست را افزایش داده و جریان خون را کاهش دهد.

استاندارد نبودن صندلی های محیط اداری

ویژگی هایی که باید به دنبال داشته باشد:

  • زاویه های شکل را کمی به سمت عقب و جلو
  • ارتفاع، عمق و شیب قابل تنظیم است
  • صندلی قابل تعادل و راحتی

دسته صندلی

صندلی اداری بعضی از دسته صندلی گاه گاهی از صندلی های اداری مدرن خارج می شوند ، آنها همچنان نقش اساسی را در ارگونومیک ایفا می کنند. در حقیقت، آنها نیز وظیفه خود را انجام می دهند تا شما را به حالت مستقیم بنشینید. با پشتیبانی از بازوها در زاویه 90 درجه، به شما کمک می کنند به جای اینکه به جلو تکیه دهید تا بازوهای خود را روی میز کار خود بکشید، به طور مستقیم در صندلی خود بنشینید.
یکی از مؤلفه های مهم دسته ها، قابلیت تنظیم آنها است. مهمترین تنظیم حرکت عمودی است. هنگامی که می خواهید نزدیکتر به میز اداری خود بپیوندید، دسته ها به این روش تبدیل می شوند. آنها با سطح میز برخورد می کنند و مانع از نشستن به اندازه کافی مناسب برای تایپ راحت و مشاهده صفحه می شوند. برای حل این معضل، صندلی های مدرن به شما این امکان را می دهند که کمربندهای خود را پایین بیاورید (یا آنها را کاملاً از بین ببرید)، بنابراین می توانید در عین حفظ مزایای ارگونومیکی همانطور که دوست دارید در کنار میز خود بنشینید.

صندلی ارگونومیک اداری

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید:

  • دسته
  • قابلیت تنظیم، به خصوص در خط عمودی،اما شامل جلو و عقب

عناصر صندلی اداری “فعال”

آخرین روند ارگونومی اداری، “نشستن فعال” است. با افزایش آگاهی از نحوه نشستن در تمام روز بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد، تولید کنندگان صندلی به دنبال این هستند که روند نشستن به خودی خود باعث حرکت بیشتر شود. انتخاب صندلی با یکی از این ویژگی ها ممکن است غیر متعارف باشد، اما می تواند در کاهش ناراحتی ناشی از نشستن ساکن در تمام روز بسیار مؤثر باشد.
در حالی که چرخیدن به جلو و عقب یک ویژگی قدیمی برای صندلی ها (و یک مورد خوب) است ، برخی از صندلی های اداری جدید به شما امکان می دهند که برای حرکت کامل 360 درجه از آن به سمت بالا حرکت کنید. بعضی اوقات این وسایل با اصطلاح “صندلی های تعادل” می روند. این صندلی ها هنوز هم یک میدان تازه در حال ظهور برای فضای بیشتر برای پالایش محصول، راهی عالی برای فعال کردن ماهیچه های هسته اصلی استفاده نشده در طول روز و تقویت وضعیت نشستن شما هستند.

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید:

  • حرکت 360 درجه
  • فعال سازی عضله هسته

نتیجه گیری

با توجه به ویژگی های فوق در هنگام جستجوی صندلی اداری جدید، بهتر است محصولی را پیدا کنید که درد کمر را تسکین می بخشد و وضعیت مناسب را تقویت می کند. با این حال، جایگزینی برای امتحان کردن محصولات در زندگی واقعی وجود ندارد. ما به شدت توصیه می کنیم به فروشنده محلی مبلمان اداری خود بروید و خودتان با چندین صندلی آزمایش کنید. از این طریق می توانید مطمئن باشید که صندلی شما راحت تر، کارآمدتر و سالم تر در محل کار منجر می شود.

فضانما با ارائه بهترین خدمات در زمینه مبلمان اداری، میز و صندلی اداری، پارتیشن اداری و… در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

محصولات جدید

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها